פרשת המסתנן מירדן

מחדל: הייתה התרעה על נגיעה בגדר אך בחמ"ל התעלמו

תחקיר צה"ל קובע כי הייתה התרעה על מגע בגדר אך בחמ"ל בחרו להתעלם מכך. בנס מדובר היה בלוקה בנפשו שהסתנן מירדן ונורה מאוחר יותר על ידי איש הביטחון של קיבוץ דגניה (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רם חכמון)

אירוע החדירה מגבול ירדן ביום שישי עורר כמה נורות אדומות כיצד ייתכן שבצה"ל לא שמו לב לחדירה. תחקיר צה"ל קובע כי אכן הייתה התרעה על נגיעה בגדר, אך בחמ"ל התעלמו ולא שלחו סיור למקום. בנס מדובר באדם מעורער בנפשו ולא במחבל רצחני והאירוע הסתיים עם פצועה אחת קל בלבד לאחר שאיש הביטחון של קיבוץ דגניה ב' שאיתר את המסתנן לא היסס יותר מידי וירה בו מטווח קצר.

כזכור, בערב שבת האחרון חדר מסתנן מירדן והשליך אבן על רכבה של צעירה תוך כדי שנסעה בכביש 90. זו סטתה ופגעה במעקה בטיחות ונפצעה קל, כשאז המסתנן ניסה לשלוף אותה מהרכב. כשלא הצליח, ניסה לשלוף אשה אחרת מרכב שעצר בסמוך, ולאחר מכן נמלט.

הירי במסתנן (מתוך פייסבוק)

מאוחר יותר נתפס המסתנן בקיבוץ דגניה ב', שם נורה ברגלו על ידי איש הביטחון של הקיבוץ, יניב טייכנר, לאחר שהמשיך להתקדם לעברו למרות צעקות אזהרה וירי באוויר.

המשטרה אז מסרה, כי "החשוד אזרח ירדני, בשנות העשרים לחייו, נורה ברגלו ע"י רכז הביטחון של אחד מישובי הסביבה שהשתתף בחיפושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר