הורדת מיסים

התוכנית: המשכורת שלכם תגדל בכמה עשרות שקלים לחודש

כנראה ששר האוצר לא ממש מאמין לנתונים שהציגו רק לאחרונה פקידי משרדו הבכירים, בדבר גירעון כלכלי ענק שיחייב שורת קיצוצים בתקציב המדינה: כחלון דווקא מתכנן הורדת מיסים (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש90/נתי שוחט)

צמרת משרד האוצר מקיימת בימים האחרונים שורת דיונים ממושכים, זאת מאחר והשר משה כחלון מעוניין להציג תכנית צמיחה שתתלווה לתקציב המדינה. אף שככל הנראה פקידי האוצר אינם נלהבים מהתכנית של השר שלהם, וסביר להניח שאף ייעצו לו להמתין עם יישומה - כבר בשבועות הקרובים נשמע כנראה על תכנית רשמית להורדת מסים החל מהתקציב הבא, תקציב 2017.

מדובר בהחלטה מפתיעה, בייחוד בשל הרקע הכלכלי בחודשים האחרונים. בצמרת האוצר דיברו על מחסור של 12 מיליארד שקלים לפחות ועל הצורך בקיצוצים נוספים, אך השר כחלון סבור שהנתונים בפועל טובים יותר.

בין פרטי התכנית, נבחנות הורדות של מס הכנסה - ומס החברות - עד למדרגות של 12 אלף עד 13 אלף שקלים, ולפי סגן שר האוצר יצחק כהן מדובר בחיסכון של כמה מאות שקלים בשנה לבעלי הכנסות נמוכות - סכום שיורד כעת כמס הכנסה קבוע מהמשכורת החודשית.

המטרה היא להקל בעיקר על המשתכרים משכורות נמוכות ומשכורות ביניים. שני הנושאים הללו נמצאים בשלב זה בדיונים וטרם הוחלט סופית בנושא, אבל השר כחלון נחוש להעביר לפחות את אחד משניהם.

הכנסות המדינה ממסים היו גבוהות בחודש האחרון מהצפוי, אך מעבר לכך, כחלון סבור שעל המדינה להוציא לפועל מהלך משמעותי להגדלת הצמיחה. בשל כך יהיה כחלון ככל הנראה מוכן גם להגדיל במעט את הגירעון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר