בצל סערת ההיעלמות

שולי רנד יקבל פרס 'מפעל חיים' של משרד החינוך

הזמר שולי רנד - מהבולטים שבאמני המוזיקה היהודית המתחדשת - עובר תקופה לא קלה בפרט בימים האחרונים, כעת הוא מתבשר על זכייתו בפרס מפעל חיים היוקרתי של משרד החינוך (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שולי רנד (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בימים האחרונים מלווה "כיכר השבת" את הדרמה המתפתחת סביב היעלמות הזמר והיוצר שולי רנד, בשל קשיים כלכליים הולכים וגוברים. במכוון או שלא, העיתוי הרגיש שכזה, מומתק הבוקר (שני), על ידי שר החינוך נפתלי בנט שמודיע על החלטתו לאשר המלצת וועדה במשרדו להעניק לשולי רנד את פרס מפעל חיים לשנת תשע"ו, בקטגוריה של 'יוצרים בתרבות יהודית'.

כשנודע על כך לשולי רנד, הוא התרגש מכך מאוד. חברי הוועדה שהמליצו על הפרס, הם: מוטי שקלאר, יוסי אליטוב ודבורה קיציס.

"שולי רנד הוכיח כי האומנות חוצה גבולות ומגזרים", נימק בנט, "ושהכישרון חוצה תדמיות ודעות קדומות. שולי רנד הוא הסמל של שבירת מחיצות ושל ניתוץ מוסכמות, הוא מצליח להנגיש את היופי של היהדות דרך אמנות שמגיעה לכל אוזן, לכל לב בכל מגזר. דווקא בימים של שיח מפלג אנו זקוקים לדמותו וליצירתו של שולי יותר מתמיד". שר החינוך אף איחל לרנד "עוד הרבה שנות יצירה רגישה וכנה למען כולנו".

כידוע, פרס שר החינוך לתרבות יהודית ניתן ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. הפרסים נועדו לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצר בתרבות היהודית. בנוסף מוענק פרס מפעל חיים על תרומה חשובה לתחום התרבות היהודית בישראל.

בנימוקי הוועדה שהחליטה על הזכייה נאמר כי "שולי רנד הטביע את חותמו הן בתרבות היהודית והן בתרבות הישראלית. הוא השכיל בעשייתו האמנותית לתת משמעות לתרבות היהודית בשפה ישראלית מתחדשת – להביא את היהדות לתוך הישראליות ולהיפך. על אף היות שולי דתי וחרדי – הצליח לנגוע בכל גווני הקשת החברתית הרחבה. שולי רנד מצליח לבטא את המנגינה הייחודיות שלו בעולמות תוכן שונים ומגוונים: תיאטרון, שירה ומוסיקה, קולנוע וטלוויזיה. בדרכו הייחודית הצליח שולי רנד להדהד את הקול היהודי והישראלי ולשאת בגאווה גם את עולמו הרוחני. הוא הצליח לזכך ולצרוב יחד בזיכרון הכללי את השילוב המופלא והייחודי בין הישראליות ליהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר