פיגוע האוטובוס בארמון הנציב

ירה דקר וחנק - ונשלח לכלא למאסר ממושך

3 מאסרי עולם ו-60 שנה נוספות נגזרו על המחבל מארמון הנציב, בילאל אבו גאנם מג'בל מוכבר, שרצח באכזריות רבה את חביב חיים, אלון גובברג וריצ'רד לייקין באוטובוס בקו 78 בירושלים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל בילאל אבו גאנם (צילום: אלכס קולומויסקי - ynet)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם ועוד 60 שנה בכלא, על המחבל בילאל אבו גאנם, שהורשע בשלושה מעשי רצח, שבעה ניסיונות רצח וסיוע לאויב במלחמה בפיגוע הקשה באוטובוס קו 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים. בנוסף, הוא חוייב לפצות את כל אחת ממשפחות הקורבנות ב-250 אלף שקל. כל אחד מהפצועים הוא חויב לפצות ב-150 אלף שקל, ואת נהג האוטובוס ב-100 אלף שקל.

על פי המתואר בכתב האישום, לאחר מספר דקות נסיעה בהם עלו כשנים עשר נוסעים לאוטובוס, החל אבו גנאם לירות למוות בנוסעי האוטובוס ולאחר מכן הוא דקר אותם במטרה לרוצחם נפש: "לאחר שאזלו הכדורים מאקדחו של אבו גנאם, ולהב הסכין נשבר בגופו של ריצ'רד לייקין הי"ד, הוא החל לחנוק את אחד הנוסעים במטרה לרוצחו. בשלב הזה הגיעו לזירה כוחות הבטחון והגעתם למקום מנעה את המשך הקטל".

זירת הפיגוע בארמון הנציב

כזכור, בפיגוע הזה נרצחו חביב חיים, אלון גובברג וריצ'רד לייקין, הי"ד.

מאיה רחימי שנפצעה בפיגוע אמרה בתגובה לגזר הדין: "אני שמחה שהגענו לסוף. מבחינתי זה מעגל שנסגר. אבל הדרך שלי עוד ארוכה. קשה לי שכשאני נאבקת לחזור לשגרה של החיים שלי ופוחדת לעלות לאוטובוסים. המחבל ישב אתמול בלילה וצפה ביורו ונהנה. זו הטבה מוגזמת".

נהג האוטובוס ישראל זקן הוסיף: "מה שהשופטים קבעו מקובל עלינו. יש עדיין מועקה. אני מקווה שהוא שיישאר בכלא כל ימיו ושלא ייצא בשום עסקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר