הגזענות חוגגת

הפרסומאי הבכיר בטוח: "גידי אורשר צודק לחלוטין, המזרחיים נחותים"

"היהודים הייקים קפדנים, רציניים, מדויקים ומשכילים כמו הגרמנים, ומירי סיבוני רגב היא השתקפות התרבות במרוקו כולה" - כך כותב היום מייסד משרד הפרסום 'קשר בראל - מקאן אריקסון' (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אריה רוטנברג (צילום מתוך facebook)

לאחר שגידי אורשר, מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, פרסם פוסט גזעני שעורר סערה רבה במערכת הפוליטית, בעקבותיה אף הושעה מתפקידו, כותב היום (שני) אחד מאושיות עולם הפרסום הישראלי, אריה רוטנברג, ממייסדי קשר בראל-מקאן אריקסון, פוסט תמיכה בדברי אורשר הגזעניים על בני עדות המזרח הנחותים.

"אל תקחו את זה קשה: המזרחיים נחותים מהמערביים", פותח רוטנברג במשפט מקומם. "המזרחיים נחותים מהמערביים כי המזרח נחות מהמערב. כל קהילה יהודית הביאה את תרבות ארץ מוצאה. מאות שנים של חיים אינן נמחקות כהרף עין".

והוא ממשיך: "היהודים הייקים קפדנים, רציניים, מדוייקים ומשכילים כמו הגרמנים ומירי סיבוני רגב היא השתקפות התרבות במרוקו כולה. איזו תרבות מתקדמת יותר? הגרמנית המרוקאית? האנגלית או הסורית? הצרפתית או המצרית? אל תקחו את זה קשה, אבל במאות השנים האחרונות נשאר המזרח הרבה אחרי המערב ואיתו גם יהודי המזרח. זה מה שהיה, ואת זה לא ניתן לשנות. השאלה היא מה יהיה? איך נגדל את ילדינו ונכדינו? כבני תרבות מערבית מתקדמת או כבני תרבות מזרחית מפגרת?".

ודבריו המחליאים מסתיימים כך: "מסקנות ועדת ביטון לוקחות אותנו אחורה, ובכך גידי אורשר צודק לחלוטין. 10 בסולם או(ר)שר" (סולם הדירוג הקולנועי שאורשר משתמש בו תמיד בפינתו הקולנועית בגל"צ. א.ר.).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר