מתחרה בגוגל?

פייסבוק מתכוונת להשיק תשתית סלולרית שתאפשר פריסת אינטרנט בקלות

היוזמה החדשה של פייסבוק תאפשר פריסת רשת סלולרית בקלות גם במקומות בהם עדיין לא הגיע האינטרנט. האנטנות החדשות יותקנו וינוסו כבר בקיץ הקרוב (דיגיטל)

בני סלומון | כיכר השבת |
(פייסבוק)

פייסבוק מנסה להפוך לגוגל 2? הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הכריזה כי היא מפתחת פלטפורמה סלולרית ייחודית בקוד פתוח אשר תוזיל את עלויותן של רשתות סלולר ותקל על הקמתן כשהמטרה היא לחבר חלקים נוספים בעולם לאינטרנט.

הפלטפורמה, שתקרא OpenCellular, תוכננה במיוחד עבור אזורים מתפתחים ברחבי העולם דוגמת אפריקה, ונועדה לעודד הקמה של רשתות באזורים פחות מפותחים טכנולוגית. פייסבוק לדבריה, שואפת לחבר את כל תושבי העולם אל רשת האינטרנט או יותר נכון אל פייסבוק, ורשתות סלולריות מהוות מרכיב חשוב בהגשמת השאיפה כיוון שהן מסוגלות להפיץ אינטרנט למרחק קילומטרים ללא צורך בחיבור פיזי.

אחד המכשולים הגדולים ביותר בהקמת רשת סלולרית הן עלויות ההקמה הגבוהות, הכוללות רכישת ציוד יקר שהטמעתו בשטח עשויה להיות יקרה עוד יותר. הפלטפורמה של פייסבוק פותרת בעיה זו באמצעות פיתוח קופסה המספקת פתרון מקיף ומכילה בתוכה את החבילה הכוללת, החומרתית והתוכנתית, הדרושה להפעלת רשת סלולרית.

הקופסה תומכת במגוון רחב של רשתות סלולריות, מדור שני האיטי והמיושן ועד לדור הרביעי (LTE) המהיר והמתקדם. הקופסה מכילה את כל עוצמת העיבוד הדרושה להפעלת הרשת, ותוכננה לעמוד גם בתנאים קשים. השליטה בקופסה נעשית באמצעות תוכנה בקוד פתוח שניתן לשלוט בה ממקום מרוחק, ובכך להקל על השליטה ברשת ממרכז הפיקוד גם כאשר היא פרוסה על שטח רב.

פייסבוק עורכת בימים אלו בדיקות של הרשת החדשה, וצפויה להשיק אותה כבר במהלך הקיץ הקרוב.

בעבר ניסתה חברת גוגל להריץ פרויקט דומה של אינטרנט באמצעות כדורים פורחים עליהם היו אנטנות. פרויקט שככל הנראה היה יקר בהרבה מהפתרון החדש אותו מציעים בפייסבוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר