הלוחם העיד: החוקרים הראו לי את סרטון 'בצלם' ושיבשו את עדותי הראשונה

הדרמה נמשכת: חברו של אלאור עזריה, שהעיד נגדו בתחילה, חושף היום כי דבריו נגד החייל היורה שובשו על ידי החוקרים בעזרת סרטון הארגון השמאלני. "העדות - לא שלי", הוא טען היום (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור והוריו בבית הדין, היום (צילום: מוטי קמחי, ynet)

משפטו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה, נמשך היום (שני) בבית הדין הצבאי ביפו. היום עלה להעיד הלוחם מחטיבת כפיר שתיאר בעדותו הראשונה כי ראה את המחבל מזיז את הראש ואת הגפיים לפני הירי, והחזיק את קסדתו של אזריה בזמן שזה ירה במחבל למוות.

הלוחם התחיל את עדותו היום וסיפר, כי במהלך חקירתו במצ"ח הראו לו החוקרים את הסרטון שצולם על ידי "בצלם": "הכותרת של הסרטון שהראו לי בחקירה במצ"ח שידרה קונוטציה שלילית – היא העבירה לי שהמעשה לא לגיטימי. זה השפיע עלי בתוכן העדות". בשלב זה השופטת התערבה ואמרה ללוחם: "גם בלי קשר לסרטון בשטח חשבת שזה לא לגיטימי", וציטטה מעדותו: "דיברתי איתו אחרי הירי. אמרתי לו שזה לא תקין". כאן הפתתיע העד והשיב: "העדות שנרשמה בשמי - לא היתה שלי". לדבריו: "התשובות שכתבתי במהלך החקירה הראשונה במצח לא היו מאה אחוז שלי. אני רשמתי אבל היתה קצת השפעה".

"שמעת את הצעקות המחבל עוד חי. יכול להיות שיש עליו מטען?", נשאל היום הלוחם על ידי התובע. "כן", הוא השיב. "אלאור שמע את זה?", שאל התובע. החייל ענה: "כן".

כששאל אותו התובע אם ראה את הסכין של המחבל והאם שמע שכנראה הוא נושא מטען, השיב הלוחם בחיוב: "היה שם איזשהו חשש למטען, היה לו את הלבוש הזה. אלאור אמר שדקרו את החבר שלו", הוסיף הלוחם בעדותו, "לא שמעתי אותו שהוא מתחרט, אבל על הפנים שלו ראיתי מבט של לחץ. אלאור היה נרגש, הוא היה לחוץ וביקש ממני להחזיק לו את הקסדה".

אף שהחייל ציין כי בעצמו שמע לאחר מכן את אלאור אומר כי למחבל מגיע למות, הוסיף הלוחם כי בתחילה חשב כי הירי של אזריה היה חמור, אך כשהבין שהיה חשש למטען דעתו השתנתה: "בהתחלה חשבתי שמה שאלאור עשה חמור, אבל אחר כך הבנתי שיכול להיות שעל המחבל היה מטען ואמרתי לעצמי שאלאור, באינסטינקט שלו, פעל נכון כשירה במחבל".

בסיום עדותו פרס הלוחם את תחושותיו וחששותיו מכך שגם שאר החיילים, כמו אזריה, לא יזכו לגיבוי: "לא היינו מוכנים לאירוע כזה כמו שקרה. המדינה לא נתנה גב לאלאור. פחדנו שהמדינה לא תתן לנו גב כמו שלא נתנה גב לאלאור".

לאחר העדות, התחבק העד ממושכות, עם אלאור עזריה, מי שנגדו העיד בתחילה. היום, כאמור, הוא חשף את מה שקרה מאחורי הקלעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר