שבעים מהבטחות

תושבים בבית שמש זועמים: אין פה מעונות ומשפחתונים

זה היה אמור להיות מובן מאליו, כשמדובר בשכונה שמתאכלסת בקביעות במשפחות ברוכות ילדים: קיומם של מעונות יום ומשפחתונים. אבל ברמת בית שמש ג יש רק הבטחות של עסקנים (חרדים)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
אין לאן לשלוח את הפעוטות. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (צילום: Lara Savage/Flash 90)

בעיר בית שמש, ואף מחוצה לה, מוכרת שכונת 'רמת בית שמש ג' כשכונה שמתקיים בה תהליך איכלוס כל העת. בתוך פרקי זמן קצרים, נכנסים לגור עוד ועוד משפחות, מאות דיירים חדשים באחת.

בימים האחרונים הרוחות בשכונה לא נרגעות, והכל בשל עונת הרישום – יותר נכון לומר: אי ההיערכות אליה. כשכל הורה במקם מגורים אחר כבר רשם את ילדיו לבתי ספר ולגנים בהם הוא מעונין, לתושבי רמת בית שמש ג אין היכן להירשם, מהסיבה הפשוטה שאין מעונות ומשפחתונים בכל האזור.

הרב משה חפץ, אחד האברכים שגר בשכונה, אומר ל"כיכר השבת": "אין לי איפה לשים את הילד. עברנו לגור בשכונה לפני חודש, אשתי עובדת ואני בכולל, ובינתיים אני יצטרך לשים אותו אצל הסבתא או לחפש מה לעשות".

"כשהגעתי לגור בשכונה", ממשיך האברך הכאוב לתנות את תסכולו, "אמרו שידאגו לנו להכל, ובינתיים אני רואה שזה לא ככה. למה אי אפשר, בהוראה של כמה פקידים, לדאוג לנו? איפה הח"כים החרדים?".

תושב נוסף בשכונה, יענקי שטיין, זועם גם הוא על המצב: "אני עובד כמשגיח כשרות באזור העיר בית שמש ואשתי גם כן עובדת, ואין לנו 'סידור'. אין לי היכן לשים את התינוק. פנינו לחברי המועצה החרדים והם אמרו לנו 'נדאג לכם', אבל עד עכשיו לא דאגו".

חבר עיריית בית שמש, יגאל חדד (שס), הממונה על תיק הרווחה במועצה, אומר ל"כיכר השבת" בתגובה: "פנו אלי עשרות משפחות בקשר למשפחתונים או מעונות אליהם הם רוצים להכניס את ילדיהם ואין לאן, וגם כאלה שרוצים לפתוח בשכונה מעונות. לצערי הרב אין תגובה ממשרד הכלכלה, למרות מכתבים שנשלחו אליהם, גם על ידי וגם על ידי ראש העיר הרב משה אבוטבול. בכוונתי לערב את חברי הכנסת החרדים שיטפלו בנושא בדחיפות, כי באמת המצב קשה בשכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר