המשא ומתן הסתיים

פיצוץ במגעים בישיבת פוניבז': שני הצדדים לא מוכנים לפשרה

ל"כיכר השבת" נודע כי שני הפלגים מסכסוך פוניבז' הודיעו לביהמ"ש על סיום המגעים לפשרה מאחר ולא הגיעו להסכמות. כעת, הכדור חוזר לידיו של השופט דנצינגר שיצטרך להכריע בפרשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א כהנמן והגר"ש מרקוביץ' (צילום: בעריש פילמר וכיכר השבת)

פיצוץ במגעים בישיבת פוניבז': בחודשיים האחרונים התנהלו מגעים קדחתניים בין פרקליטי שני הפלגים בישיבת פוניבז', בניסיון להגיע להסדר שיביא לסיום הסכסוך בין למעלה מעשור בין הצדדים.

כפי שסוקר בעבר ב"כיכר השבת", שופט בית משפט העליון יורם דנציגר "הכריח" את שני הגיסים הגר"א כהנמן (פלג השונאים) והגר"ש מרקוביץ (פלג המחבלים) לנסות ולהגיע לפשרה. השניים שיגרו את עורכי דינם שנפגשו במהלך התקופה האחרונה בניסיון להגיע לפתרון.

במהלך החודשיים האחרונים, ביקשו שני הצדדים פעמיים מבית המשפט להעניק להם ארכה נוספת בניסיון להגיע להסדר, אולם הערב (שני) נודע ל"כיכר השבת" כי המגעים בין הצדדים עלו על שירטון ונכשלו סופית.

במהלך היום הודיעו פרקליטי הגר"א כהנמן וכן פרקליטיו של הגר"ש מרקוביץ על כשלון המגעים, והודיעו לבית המשפט כי הם דבקים בעמדותיהם.

כעת, הכדור חוזר אל שולחנו של השופט דנציגר שיצטרך להכריע בסוגיה המשפטית שמעסיקה את עולם התורה הליטאי והציבור החרדי כולו.

ל"כיכר השבת" נודע כי שאלת היסוד העומדת בשלב זה במחלוקת בין הפלגים הינה האם ייפסל הרב צימבליסט מלכהן כבורר בין הצדדים, שכן על עמדותיו קיימת מחלוקת קשה בין הגיסים, כאשר הרב כהנמן דורש לפוסלו משום שלטענתו הינו נגוע באינטרסים ומנגד טוען הגר"ש מרקוביץ כי מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב כבר סמך עליו את ידיו וקבע כי הינו נאמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר