תרגיל עוקץ

יהלומן ורופא גילו שמיליוני דולרים נגנבו מחשבונם בשוויץ

ישראלי שהתחזה ליהלומן ולרופא רוקן באמצעות שיחות טלפון ופקס את חשבונות הבנק שלהם בשוויץ. הבנק התעקש שלא להחזיר את הכסף עד לפסק בית המשפט המקומי שהאשים את הבנק (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: בריאן ג'קסון, שאטרסטוק)

יהלומן ורופא מאזור באר־שבע נפלו קורבן לתרגיל עוקץ לא מחוכם במיוחד, אך במהלכו נגנבו מחשבונותיהם בשוויץ מיליוני דולרים. בפסק הדין שניתן לפני כחודשיים בג'נבה נגד בנק ג'יי ספרא סרסין, נחשף כי אדם שהתחזה לאותו יהלומן התקשר במהלך 2011 כמה פעמים לבנק וביקש למשוך את הכספים מחשבונו לחשבונות ברחבי העולם.

עו"ד מרדכי ציבין ועו"ד שווייצרי ייצגו את הקורבנות, שאף הגישו תביעה אזרחית נגד הבנק. זו התבררה בשווייץ, ובסופה קבע בית המשפט המקומי כי על הבנק להשיב את הכספים. הבנק, שכנראה משרת עוד לקוחות מישראל, מעסיק פקידי בנק דוברי עברית, שניהלו את השיחות עם המתחזה הישראלי, כשהן משלבות בין משיכות של מאות אלפי דולרים בכל פעם לשפת רחוב עסיסית בה השתמש העוקץ.

כנהוג בבנקים, שיחות הבנק עם הלקוחות מוקלטות, וכך אפשר לשמוע הן את שיחות ההתחזות ואת השיחה עם היהלומן האמיתי, שבה מתגלה לו לתדהמתו שחשבון שהכיל כמה מיליוני דולרים התרוקן מתוכנו.

הבנק לא מיהר להחזיר את הכסף למרות שהוכח כי היהלומן לא היה זה שהעביר את ההוראות לריקון החשבון, ולכן נאלץ היהלומן להגיש את התביעה בשווייץ. ביהמ"ש פסק כאמור שהבנק צריך להחזיר את הכסף וקבע כי "הבנק לא נקט אמצעי זהירות מינימליים ובהם אמצעי זיהוי קולי. אילו היה נוקט אמצעים כאלה היה מזהה שקולו של המתחזה לא דומה לקולו של בעל החשבון האמיתי. אצל הבנק היו צריכות להידלק נורות אזהרה כשהמתחזה השתמש בבדיחות ובשפת רחוב ירודה. כתוצאה מכך, ביהמ"ש סבור כי הבנק נכשל כישלון חמור בחובתו להגן על כספי הלקוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר