סוער ברחובות

נציג חסידות קרעטשניף תובע את 'הבית היהודי'

שנתיים וחצי לאחר הבחירות ברחובות הגיש נציג חסידות קרעטשניף פנחס הומינר תביעה נגד חברי המועצה מטעם 'הבית היהודי' בדרישה להתפטר לטובתו כמתחייב מהסכם הרוטציה ביניהם (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פנחס הומינר (באדיבות המצלם)

המחלוקת בין 'אגודת ישראל' וחסידות קרעטשניף ברחובות לבין מפלגת 'הבית היהודי' עוברת למישור המשפטי. שנתיים וחצי לאחר הבחירות החליט נציג חסידות קרעטשניף פנחס הומינר לתבוע את חברי המועצה אמיתי כהן ואבי מוזס בבית המשפט בדרישה להתפטר לטובתו כמתחייב מהסכם הרוטציה שנחתם ביניהם עוד לפני הבחירות.

כזכור, בבחירות האחרונות רצו 'אגודת ישראל' ו'הבית היהודי' ברשימה משותפת, כאשר פנחס הומינר נציג חסידות קרעטשניף הוצב במקום השלישי ברשימה תוך הסכם חתום שבמידה והרשימה תזכה ל-2 מושבים בלבד, יפנה אבי מוזס את מקומו לטובת הומינר.

לאחר הבחירות, ולאחר שהמפלגה זכתה רק ב-2 מנדטים, הגיש אבי מוזס מכתב התפטרות מהמועצה לראש העיר רחמים מלול, אלא שדקות בודדות לפני שנכנסה ההתפטרות לתוקף בחר מוזס לחזור בו מהתחייבות ומשך את התפטרותו.

בכל אותו הזמן הסביר מוזס כי בכוונתו להתפטר בהמשך וכי הוא ממתין למינויו כיו"ר המועצה הדתית, אולם בסופו של דבר החליט מוזס שלא להתפטר.

השבוע הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בדרישה ליתן צו המורה למוזס או לאמיתי כהן להתפטר לאלתר.

בכתב התביעה שהוגש בידי עו"ד אייל נון, מבכירי הפרקליטים בישראל, נכתב כי ​"אין ולא יוכל להיות חולק, כי ההסכם שבין הצדדים הופר על ידי המשיבים (אמיתי כהן ואבי מוזס. י"כ) הפרה בוטה וגסה. בהתאם להסכם שנכרת בין הצדדים ברור היה כי לא ייתכן מצב בו המבקשים (אגודת ישראל - חסידות קרעטשניף. י"כ) לא יצטרפו לרשימה.

"יצוין, כי התחייבותם האישית של המשיבים העניקה תוקף משפטי חד משמעי להסכמת הצדדים, וקל וחומר שההסכם אושר ונחתם במו ידיו של ח"כ אורי אריאל אשר היה ערב להסכם זה ולקיומו".

בחסידות קרעטשניף אמרו השבוע כי "לאחר שנתיים וחצי, ולאחר שנוכחנו לגלות כי אמיתי כהן ואבי מוזס לא מתכוונים לממש את ההסכם עליו חתמו, ולמעשה גונבים את המנדט ששייך לנו, תוך הונאה חמורה של ציבור הבוחרים, ולאחר שגם חתימה מפורשת של אבי מוזס על מכתב התפטרות בפני אב בית הדין הרבני ברחובות לא מכובדת על ידו, החלטנו להגיש תביעה לבית המשפט על מנת שזה יכריח אותם לממש את ההסכמים המפורשים שעליהם הם חתמו, ושזו הייתה העילה היחידה שחברנו בריצה משותפת בבחירות".

גורם בסיעה הוסיף כי "כל מי שנחשף להסכמים, כולל ראש העיר, לא מאמינים למראה עיניהם, איך שמי שמתיימרים להיות נציגי ציבור, יכולים להתנהג בחוסר מוסריות מהזן הגרוע ביותר".

גורמים באגודת ישראל מבהירים כי יילכו עד הסוף במאבק המשפטי. "הסכמים צריכים לקיים", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר