סטטוס קוו: החרדים וכץ יקדמו "חוק שבת"

ראשי יהדות התורה וש"ס נפגשו עם שר התחבורה בניסיון לקדם 'חוק שבת'. המטרה: שימור הסטטוס קוו הישן בנושא הרגיש, לאור הפרצות הרבות שהתגלעו בו בחודשים האחרונים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחאת השבת בהרצליה לפני שבוע וחצי (באדיבות המצלם)

הסיעות החרדיות מתכוונות לקדם חוק שיחזק את הסטטוס קוו בעניין השבת, וימנע מרשויות מקומיות לפרוץ את הנוהל שהיה קיים במדינה עד עתה - זאת על רקע על רקע המאבק הציבורי להחלת תחבורה ציבורית בשבת.

יו"ר שס השר דרעי ויו"ר יהדות התורה השר ליצמן נפגשו אתמול (שני) עם שר התחבורה ישראל כץ, והבהירו לו כי בכוונתם לקדם את החוק. כץ, מצידו, לא הביע התנגדות ואף אמר כי יאפשר את קידום החוק.

כזכור, תופעת חילולי התרחבה באחרונה בצל הודעת עיריית הרצליה לפני כחודש לפיה בכוונתה לסבסד הסעות פרטיות חינם בשבתות ובחגים. רק לאחרונה - לפני כשבועיים - החל לפעול בעיר קו אוטובוס במתכונת ניסיונית של כחצי שנה ויימשך בהתאם לביקושים.

משה פדלון, ראש העיר, הודיע כי "הקו יעבור בצירים מרכזיים ויאפשר להגיע אל חוף הים, הפארק, המרכז הרפואי ואזור הבילויים במערב העיר בנוחות ובצורה שוויונית". אך רב העיר הרצליה, הרב יצחק יעקובוביץ', הבהיר בתגובה כי הוא מתכוון לנהל קרב נגד היוזמה. "נשוב למלחמות השבת מלפני שלושים שנה", הבטיח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר