"איך עשיתי את זה?"

תינוקת בת תשעה חודשים נשכחה על ידי סבתה ברכב ונפטרה

תינוקת בן תשעה חודשים אותרה בתוך רכב נעול באזור התעשייה בערד. לאחר שעות בחום הלוהט - נעשו בשטח מאמצי החייאה בסיומם נאלצו לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

תינוקת בת תשעה חודשים נשכחה על ידי סבתה, היום (שלישי) בצהריים, בתוך רכב באזור התעשייה בערד, לאחר מאמצי החייאה ממושכים - נקבע מותה. התינוקת, באר הורוביץ, היא בתם של אביטל ונתן הורוביץ ונכדתם של דני ועדינה וייס מהישוב סוסיא בדרום הר חברון.

מפרטי האירוע עולה כי הסבתא הסיעה בבוקר את בתה לעבודה, ואחר כך הייתה אמורה להסיע את הנכדה התינוקת למעון, אך שכחה אותה במכונית. בצהריים, כשהגיעה לאסוף את בתה, אותרה התינוקת ללא רוח חיים ברחוב הפלמ"ח שבאזור התעשייה בעיר.

פרמדיקים של מד"א ביצעו בה פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה. הסבתא, שנסעה למקום עבודתה באזור התעשייה וחזרה בצהריים לאסוף את ביתה, הבינה אז כי שכחה את הנכדה ומיהרה להתקשר למוקד 100. כשהגיעו אנשי מד"א לזירת האירוע, זעקה הסבתא שוב ושוב: "איך עשיתי את זה?". בהמשך נלקחו הסבתא והאם לתחנת המשטרה, שם יגבו את עדויותיהן..

חובש בכיר במד"א ישראל כץ ופאראמדיק מד"א בוריס מנטו סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו תינוקת מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק לאחר שחולצה מרכב נעול ששהתה בו זמן ממושך. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה ממושכות. היא הייתה חמה מאוד למגע וסבלה ממכת חום קשה".

מדוברות המשטרה נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד מאה של המשטרה אודות תינוקת כבת תשעה חודשים שנשכחה ברכב בערד הוקפצו למקום שוטרים. עם הגיעם למקום הבחינו השוטרים בתינוקת שחולצה מהרכב, בתום טיפול רפואי נקבע מותה של התינוקת. נסיבות האירוע בחקירה".

פאראמדיק מד"א בוריס מנטו שהיה בחנות סמוכה מאוד והוזעק ע"י אנשים שהיו במקום סיפר: "כשהגעתי ראיתי תינוקת כבת חצי שנה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם סימני מכת חום קשים. התחלתי מייד להעניק לה טיפול מציל חיים ולבצע פעולות החייאה ובמקביל הגיע ניידת טיפול נמרץ שם המשכנו את פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה.

"כאב לילדים קטנים המראה היה קשה מאוד ומזעזע אנחנו קוראים להורים לעשות כל מה שרק אפשר על מנת לא להגיע למצב טראגי שכזה".

הלוויתה של באר הקטנה, זכרה לברכה, תתקיים הערב בשעה 20:30 בבית העלמין בישוב סוסיא שבהר חברון.

כזכור, לפני שלושה שבועות מתו שני אחים, לאחר שנשכחו על ידי אביהם ברכב במשך שעות, במועצה אזורית בדואית בנגב. הם פונו מהמכונית לבית המשפחה, שם ביצעו בהם צוותי מד"א פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם. השניים הושארו ברכב שאביהם החנה בחנייה סמוך לבית הספר "אלסייד" ליד היישוב חורה.

מהחקירה עלה כי האב לקח את אשתו והילדים ברכב. הוא הוריד את אשתו בעבודתה ואז נסע עם הילדים ישר לבית הספר בו הוא מלמד, במקום להוריד אותם קודם בגן, ושכח אותם ברכב.

כשסיים ללמד אחרי כמה שעות נכנס האב לרכב ועדיין לא הבחין בילדים. הוא נסע לגן כדי לאסוף אותם והגננת אמרה לו שהוא כלל לא הביא אותם בבוקר. בשלב זה רץ האב לרכב, ראה את שני ילדיו וחילץ אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר