חצי שנת מאסר - ל"מחבלת" מהתחנה המרכזית בעפולה

הסטודנטית הערבייה שנחשדה כמחבלת בתחנה המרכזית בעפולה, ותועדה כשנורתה על ידי שוטרים, נשלחה רק לחצי שנת מאסר לאחר שהתברר כי מדובר היה בניסיון התאבדות ולא בפיגוע (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד האירוע הדרמטי (צילום: שלמה מזרחי ועמית שטרית)

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על אסראא עאבד, שנחשדה בניסיון דקירה של חייל בתחנה המרכזית בעפולה לפני כשנה, חצי שנת מאסר על תנאי למשך שנתיים. הערבייה, כזכור, הגיעה לתחנה המרכזית בעפולה והתחזתה למחבלת שבכוונתה לבצע פיגוע דקירה, וזאת במטרה שכוחות הביטחון אלו יירו בה ויהרגו אותה.

בכתב האישום שהוגש נגדה נטען, כי בבוקר יום האירוע שלחה הנאשמת מסרונים למקורב אליה עם רמזים על כוונותיה, וכדי לממשן היא הצטיידה בסכין ובסמוך לשעה 13:15 ניגשה לקבוצת אנשים וביניהם חיילים, הוציאה את הסכין, הרימה אותו באופן גלוי ובצורה מאיימת וצעקה לעברם: "אתם טרוריסטים".

בשל כך סברו החיילים כי מדובר במחבלת שבאה לבצע פיגוע, כיוונו לעברה את נשקם וצעקו לה מספר רב של פעמים להשליך את הסכין מידיה, אך זאת לא נעתרה והם ירו לפלג גופה התחתון במטרה לנטרלה.

הוריה טענו מתחילה, כי בתם לא בריאה בנפשה ומעולם לא ניסתה לפגוע באיש ומשום כך הם דורשים את שחרורה. ואכן, במשך הזמן השב"כ הגיע למסקנה שהצעירה רק רצתה לשים קץ לחייה במעשה זה, ולא לבצע פיגוע טרור, ולכן היא לא הואשמה בגין אירוע חבלני על רקע לאומני - אלא רק על התחזות למחבלת ואיום בסכין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר