האזינו להקלטה

אביו של אלאור עזריה: חושש שיקרה לו משהו

משפחתו של החייל היורה העומד לדין, מנסה כעת להראות כי הכתובת הייתה על הקיר והאזהרות נשמעו - אך דבר לא קרה: "החיוך שלו נעלם, הוא מרגיש שהמפקדים נגדו" - טען צ'ארלי אביו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקלטת השיחה בין צ'ארלי עזריה למפקד של אלאור (הקלטה: מתוך ynet צילום: מוטי קמחי, ynet ופלאש 90)

לאחר עדותו של מפקד הגדוד בו שירת החייל אלאור אזריה, סא"ל דוד שפירא, במשפטו היום (שלישי) באשמת הריגת המחבל המנוטרל בפיגוע בחברון, מתפרסמות כעת הקלטות בהן נשמע צ'ארלי, אביו של אלאור, מפציר בשפירא לטפל במצבו של בנו בטענה כי מצבו הורע.

השיחות, שנחשפות באתר ynet, התקיימו בסוף חודש מרס - לפני האירוע הטראומטי ששינה את חייה של המשפחה ומחולל סערה ציבורית בלתי פוסקת - בהפרש של יומיים. בהקלטות נשמע המג"ד אומר כי יטפל בנושא, אך כעבור יומיים הוא מטיח באב, בשיחה נוספת: "זה שאתה תתקשר אליי בכל דקה זה לא מה שיפתור את הבעיה". השיחה הראשונה התקיימה ב-20 במרס. אזריה טלפן לשפירא והתריע מפני שינוי במצב רוח של בנו.

צ'רלי אזריה: "עד שהוא חוזר הביתה הוא חוזר במצב עצוב כזה, כאילו החיוך שלו נעלם. זה ילד שהיה תמיד צוחק וכל זה, ולאחרונה הוא גם חזר עם כאבי גב, כבר פעמיים שהוא יצא, אני עושה לו עיסוי ומורח לו משחה והכל עד שישבתי איתו, דיברתי איתו כפי שהייתי מדבר עם השוטרים שלי בזמנו, והוא סיפר כל מיני דברים שבעיניי הם לא תקינים. אני יכול להגיד לך מספר דברים, אולי כדאי באמת שאולי תשמע מפיו זה יהיה הרבה יותר, הוא יוכל להסביר לך".

המג"ד שפירא: "ישר ממנו, אוקיי".

צ'רלי אזריה: גם ממנו. הוא אומר שהוא יוצא עם המ"פ והסמ"פ והכול ואז נותנים לו גם את הציוד של הקשר. אני אומר מה זאת אומרת גם הציוד של הקשר, הוא אומר כן, אין קשר אז אומרים לי אתה תהיה גם הקשר וגם החובש. אז אני אומר לו מי מרים את כל זה, הוא אומר לי אני. הוא אומר לי אבא זה כבד אני לא מסוגל והכול. אמרתי לו למה אתה לא אומר, תדבר, תגיד לו. הוא אומר אני אמרתי לו. מה אמרו? טוב, את הציוד של החובש, תוציא את כל מה שיש לך של החובש, תצא רק עם הציוד של הקשר. אני לא חושב שזה תקין בכלל. במיוחד אם הוא יוצא לפעילות מבצעית".

"אלאור קיבל בהתלהבות את הידיעה כי ישמש גם כחובש הפלוגתי", טוען צ'ארלי בשיחה, "אבל המ"פ אמר לו שהוא לא צריך לצאת לקורס חופ"לים. אני לא מבין למה, בדקתי ואמרו לי שעל מנת שהוא יידע בדיוק מבחינה מקצועית ושהוא יידע את הדברים כמו שצריך הוא חייב לקבל את הרקע, כי עשו לו חפיפה עשרים דקות בין שמירה לשמירה. זאת אומרת: לקחת בחור, לזרוק אותו לים ועוד לנסות להטביע אותו עם משקולות".

האבא ממשיך ומתלונן באזני מפקד בנו: "הוא מרגיש שהם עושים דברים שכביכול נגדו, אין לי מושג למה. הוא מספר שפעם אחת הם הלכו למעצרים והשאירו אותו עם עצור עד כמעט עשר בלילה בלי אוכל, בלי שתייה, בלי שום דבר. וכשהוא מתקשר אליהם, אני במקרה ראיתי את כל השיחות שהוא מתקשר, הם לא עונים, לא זמין, לא זמין, לא זמין, בערך איזה חמישים שיחות, את זה אתה יכול לראות מהטלפון שלך, הוא ייתן לך אתה יכול לראות, היום הוא הראה לי את זה".

"הוא קיבל לוחם מצטיין גדודי בשנת 2015, פתאום להוריד לו את המוטיבציה במכה אחת. זה קשה לי להבין, קשה קשה לי להבין", רוטן האב. "באמת. גם אני הייתי חייל, גם אני עשיתי את כל השירות שלי וכל החיים שלי הייתי איש ביטחון, בשרות הביטחון, יצאתי לגמלאות לפני שנתיים. בחיים שלי לא היה דבר כזה שמישהו התייחס אליי בצורה כזאת או שאני אתייחס למישהו בצורה כזאת. העדפתי לפנות אלייך".

בשלב זה המג"ד, דוד שפירא, מודה לצ'ארלי על השיחה ואומר: "אני לא יודע אם אני אספיק לקרוא לו, אבל אני אדע בשיח מול המ"פ שהדברים האלה יבואו על תיקונים ושינוי כי יש פה דברים. תמיד לכל מטבע יש שני צדדים אבל ברור לי שממה שאתה אומר שוודאי חלק גדול מהדברים זה דברים שצריכים שינוי, קורסים, חפיפה וכ"ו. אני מקווה שיהיה שינוי והוא גם ירגיש יותר טוב וגם דברים שם כמו שתיארת. אני מבטיח אישית להתעסק בזה ואני מעריך שהתקשרת".

צא'רלי אזריה: "קודם כל אני מודה לך על התגובה שלך ואני באמת מקווה שהכול יסתדר כי חבל. יש לכם חייל טוב ועם מוטיבציה כל-כך גבוהה. לא כי זה הבן שלי".

יומיים חלפו ואביו של אזריה טלפן שוב למג"ד: צ'רלי אזריה: "רציתי לשאול: עשית משהו? פנית?"

המג"ד שפירא: "זה בטיפול".

צ'רלי אזריה: "משום מה מאז שדיברנו אני מרגיש שהולכים נגדו כמו שאומרים. היה לו סיפור גם עם הסמ"פ משום מה. שביום ראשון אלאור חזר לבסיס, הוא עבד רצוף עד 12 בלילה בדברים שהוא אמר שאתה ביקשת שהוא יכין או דברים כאלה. הגיע הסמ"פ שאל אותו תגיד לי: עשית עוד משהו חוץ מזה? אמר לו: לא. עשיתי מה שהמג"ד ביקש ממני. הוא אומר לו: לא, אני המפקד שלך ולא המג"ד. אז הוא אמר לו: סליחה, אומר לו: המג"ד ביקש, אני עושה קודם את מה שהוא מבקש ואחר כך אם יש עוד דברים לעשות אני אעשה אותם אבל לא ב-12 בלילה. ופתאום אמרו לו אתמול שהוא צריך ללוות את המשפחה של המ"פ, לנסוע ולקחת והכול והכול, הוא נסע בתחבורה ציבורית, אין לי טענות, אם זה ככה נהוג אין לי בעיה עם זה. בשעה שבע בערב רק הוא סיים בבית-אל. הוא חזר בתחבורה ציבורית לכיוון הדוד שלו שגר בירושלים כי היום בבוקר הוא היה צריך להיות בפקעות בבוקר מוקדם. אתה מבין?".

אזריה המשיך ואמר כי המצב לא יכול להימשך והזהיר: "אני חושב שכדאי שתשמע את אלאור כי הילד מיואש. אני לא יודע מה קורה".

המג"ד שפירא: "אני אשתדל להביא אותו לשיחה ואני אוודא שמדברים איתו בצורה ישירה. זה הכי טוב".

צ'רלי אזריה: "אני מאוד מודה לך".

בשלב הזה הסביר המג"ד כי בשל כנס שבו השתתף המ"פ השיחה עם אלאור לא התקיימה, אבל הסביר לאב: "מי שייתן לו את הפתרון הכי טוב זה לא המג"ד, זה המ"פ. אני אוודא שהמ"פ ידבר איתו, וסוגרים את זה באופן ישיר כי זה שאתה תתקשר אליי בכל דקה זה לא מה שיפתור את הבעיה. הבעיה תיפתר שיהיה שיח בריא בין המ"פ ובין החייל".

צ'רלי אזריה: אוקיי אין לי שום בעיה. פשוט הייתי מעדיף שמישהו מעל יידע שזה קורה כי חס וחלילה יקרה משהו שלא יגידו לי למה לא פנית הלאה. זה הכול, זה מה שאני רוצה.

המג"ד שפירא: "אז אני אומר לך, עוד לא יצא כי המ"פ בשבת לא היה בגזרה וביום ראשון היה כנס, הוא יפגוש אותו, לא יודע איפה אלאור היום ,אבל יפגוש אותו ויעשו שיחה וידברו על כל הדברים בצורה ישירה".

צ'רלי אזריה: "אוקיי, אני מקווה שנמצא את הפתרון כי אם לא נצטרך להמשיך הלאה. אני מאוד מודה לך".

כאמור, היום העיד סא"ל שפירא - שנחשב ליקיר המגזר הדתי-לאומי עוד מאז שהסתער על המחבלים בפיגוע הקשה בישיבת מרכז הרב לפני 8 שנים - כי הוא חש ש"אלאור לא אומר אמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר