הערעור התקבל: הסדר המשמורת הבלתי שוויוני - בוטל

בית המשפט למשפחה קבע בשנה שעברה הסדרי ראייה לטובת האב, למרות טענות האם כי הוא מפר את ההסדרים באופן סדרתי. ערעור שהגישה האם התקבל באחרונה. השופט חננאל שרעבי קבע כי השינוי התמוה לא נומק, ודי בכך כדי לבטל את ההחלטה (משפט)

עו"ד זהר מימוני | כיכר השבת |
החלטת בית המשפט שינתה את חלוקת זמן השהות עם הבן. אילוסטרציה (צילום: unsplash)

בשנה שעברה נקבעו להורים גרושים לילד כבן 9 הסדרי ראייה שוויוניים, אף שהמשמורת עליו נקבעה בידי האם. אלא שלטענת האם, האב הפר את ההסדרים והשאיר אצלו את הילד פרקי זמן ארוכים יותר מאלה שסוכמו, ככל הנראה כדי להרחיק ממנה את הילד ולזכות בתביעה שהגיש לביטול מזונות.

הסדרי הראייה אינם לשביעות רצונך?

עורך דין משפחה

שלוש פעמים נאלצה האם לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה כדי שיורה לאב להביא לה את הילד. פעמיים הוא נענה לה, אך בפעם השלישית הוא החליט באופן מפתיע לשנות את הסדרי הראייה, וקבע הסדרים חדשים הנוטים במובהק לטובת האב, מבלי שנימק את החלטתו.

האם ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה וביקשה להשיב את הסדרי המשמורת למצב שהיה בעבר. בבקשתה טענה כי ההחלטה שינתה את החלוקה השוויונית של זמני השהות עם בנה, מבלי שהדבר התבקש בכלל, בניגוד להמלצות אנשי המקצוע, ותוך פגיעה במעמדה כהורה המשמורן.

האב בתגובה טען כי האם נהגה באלימות כלפי בנו, וכעת הוא מסרב להיפגש עמה. עוד הוא טען כי ההחלטה התקבלה לאחר ששופטת בית המשפט למשפחה פגשה את הקטין, וככל הנראה פרוטוקול הפגישה החסוי שהופקד בכספת בית המשפט, הוא המפתח וההנמקה לשינוי בהסדרי הראייה.

ניסה להשיג יתרונות כלכליים?

השופט חננאל שרעבי קיבל את ערעורה של האם וקבע כי יש להחזיר את הסדרי הראייה על כנם. השופט סבר שהאם צודקת בטענתה שההחלטה על שינוי ההסדרים לא נומקה, ובתוך כך הדגיש את חשיבותה של חובת ההנמקה, שהפרתה יכולה לשמש בסיס לקבלת ערעור.

השופט לא השתכנע מטענתו של האב לפיה הנימוק מצוי בפרוטוקול הפגישה עם הקטין, וקבע כי זהו אינו תירוץ להיעדר הנמקה. "לעיתים די בחובת הנמקה קצרה ותמציתית, אולם הנמקה צריכה להיות", כתב. השופט הוסיף כי ניתן היה לכל הפחות להפנות לאותו פרוטוקול בהחלטה וכי היה עליה לכלול גם הסבר לכך שההסדרים החדשים מנוגדים להמלצת גורמי המקצוע.

השופט לא התעלם מטענת האם לפיה כוונתו של האב הייתה לפעול מאחורי הקלעים וליצור ניכור בינה לבין בנה במטרה להשיג יתרונות כלכלים, אולם השופט החליט שלא להיכנס לעניין זה, כיוון שדי בהעדר נימוק להחלטה כדי לקבל את הערעור.

על כן, השופט קבע כאמור כי הסדרי המשמורת השוויוניים יחזרו לאלתר. האב חויב בהוצאות האם בשיעור של 3,500 שקל.

  • שמות באי הכוח לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עורך דין זהר מימוני עוסק בדיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר