מפתיע: הילדים החרדים - צרכני הירקות הגדולים ביותר

בניגוד לסטיגמות הנפוצות, מתברר כי ההורים החרדים בישראל רושמים את ההצלחה הרבה ביותר בהטמעת הרגלי תזונה בריאה בקרב ילדיהם, כך שאלו צורכים ירקות בקביעות (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: עוזי ברק)

נתונים מרתקים מתפרסמים היום (רביעי), מתוך סקר שערך משרד החקלאות: המשרד מתכוין בקרוב לצאת בקמפיין שיקדם אכילת ירקות ופירות גם כנשנושים בין הארוחות. המטרה - במובלע - היא צריכת ירקות ופירות כ'נשנושים' הין הארוחות על חשבון הקטנת אכילתם של חטיפים מתוקים ומלוחים. "חצי-חצי", הוא שמו של הקמפיין, שיעודד למלא חצי מהצלחת בירקות ופירות. במשרד החקלאות מצפים שהקמפיין יגדיל את צריכתם לטובת בריאות הציבור ולחיזוק החקלאים.

מהסקר, שהאיץ את הרצון בקמפיין המדובר, עולה כי רוב ההורים אינם משוכנעים שילדיהם אוכלים מספיק פירות וירקות, אך במקביל לא עושים משהו מיוחד לשפר את זה. במסגרת הסקר נשאל הציבור "מתי ילדיך אוכלים בדרך כלל ירקות?" - לפי התשובות, 34% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר, 54% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים, 71% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב, 21% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות ו-6% מהאוכלוסייה לא נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

ההורים נשאלו גם מה ילדיהם אוכלים בין הארוחות כנשנוש. 60% השיבו שחטיפים מלוחים, 44% שממתקים, 50% מעדני חלב, 44% דגנים, 68% פירות ו-35% ירקות. עוד עלה מהסקר שפורסם ב'דה מרקר', כי רוב ההורים לא עושים פעילות מיוחדת כדי לעודד את ילדיהם לצרוך יותר פירות וירקות. בתשובה לשאלה "מה אתה עושה כדי שילדיך יאכלו יותר פירות וירקות?", השיבו 59% מההורים כי אינם עושים פעילות מיוחדת, 14% מכינים סלט ומקלפים פירות וירקות, 11% מסבירים לילדיהם את היתרונות ומנסים לשכנע את הילדים לאכול פירות וירקות, 5% מההורים קונים מגוון סוגים של פירות וירקות ומוודאים שתמיד יהיו בבית פירות וירקות, 5% מההורים מגישים את הירקות והפירות בצורה אסטטית, 4% מההורים ממקמים את הפירות ואת הירקות במקום בולט ו-3% מההורים מגישים את הפירות והירקות כחלק קבוע מהארוחה.

במגזר הערבי, 49% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות, 33% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר, 71% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים, 45% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב (לעומת 71% ביחס לכלל האוכלוסייה) ו-6% מהאוכלוסייה לא נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

הנתונים המפתיעים ביותר נוגעים דווקא למגזר החרדי, 78% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב, 39% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר, 38% מהחרדים נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים, 15% נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות, ו-2% מהאוכלוסייה לא נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

יצויין, כי ההוכחות המדעיות כיום מצביעות על כך כי צריכת פירות וירקות כחלק אינטגרלי מהתזונה היומית יכולה לסייע בהפחתת הסיכון להתרחשות של מחלות לב כליליות, שבץ וסוגים מסוימים של סרטן. צריכה גבוהה של פירות וירקות עשויה לסייע להרגשת השובע, ובכך להגביל את צריכת האנרגיה. הפירות והירקות עשירים גם בוויטמינים ומינרלים, וכן מכילים כמות גדולה של נוזלים ובכך מהווים למקור נוזלים נוסף.

בעקבות כך, במשרד החקלאות אכן מדגישים, כי פירות וירקות הם מרכיבים חשובים לתזונה בריאה. צריכה נמוכה של פירות וירקות קשורה לבריאות ירודה עם סיכון גבוה להתפתחות מחלות שונות. ההערכות מציינות כי 6.7 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם מיוחסים לצריכה לא מספקת של פירות וירקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר