למרות התנאים הירודים

הגן החרדי שהפך לסמל המאבק בין חילונים וחרדים בקרית יובל זכה בפרס החינוך

גן חרדי של רשת "עץ הדעת" בשכונת קרית יובל הירושלמית, זכה בימים האחרונים בפרס החינוך למוסדות חינוך מצטיינים במדינת ישראל. על הפרס חתום שר החינוך, נפתלי בנט, מיכל כהן - מנכ"לית משרד החינוך וד"ר משה וינשטוק - יו"ר המזכירות הפדגוגית

(צילום: שאטרסטוק)

גן חרדי של רשת "עץ הדעת" בשכונת קרית יובל הירושלמית, זכה בימים האחרונים בפרס החינוך למוסדות חינוך מצטיינים במדינת ישראל. על הפרס חתום שר החינוך, נפתלי בנט, מיכל כהן - מנכ"לית משרד החינוך וד"ר משה וינשטוק - יו"ר המזכירות הפדגוגית.

תושבי השכונה טוענים בשנים האחרונות לרדיפה על רקע המאבק בשכונה בין חלק מהתושבים הוותיקים לאברכים החרדים שהחלו לרכוש דירות בשכונה. הגן אף עמד במרכז סערה בשכונה לאחר שנטען כי הוא מופלה לרעה על ידי ראש העיר שחושש לכאורה כי השכונה "תתחרד".

פעילים בולטים במאבק בשכונה אומרים ל"כיכר השבת" כי פרס החינוך שהוענק לגן החרדי מוכיח את ניצחון החרדים, זאת מכיוון שלדבריהם הגן, כמו גנים חרדים אחרים בשכונה, לוקה בתשתיות ושוכן במבנים ארעיים ולא תקניים, אך למרות זאת השקעת הצוות גרמה להם לקבל את הפרס.

פעיל בולט בשכונה אומר ל"כיכר השבת" כי "למרות תת התנאים, ההדרה, השנאה והטרנספר בשכונה, הגן שזכה בפרס החינוך הוא גן בקרית יובל מתוך אלפי גנים בארץ", הגורם מסביר כי הגן שוכן בתוך מבנה לא תקני בו שלושה גנים בשלושה חדרים וחצר בודדת למאה הילדים שבמקום.

הפעיל מוסיף ואומר כי "זה סיפור פשוט על הרוח היהודית שעומדת ומצליחה. את גופינו מנסים לשבור, את רוחנו לא יצליחו".

מנגד בעיריית ירושלים אומרים כי "העירייה מכבדת את רשת עץ הדעת וגאה בהישגיה לטובת החינוך בירושלים. יש לדחות את האמירות כביכול העיריה פוגעת ו/או מתעללת בגוף מסויים, מה שאינו נכון כלל".

גורם בעיריית ירושלים הדגיש ל"כיכר השבת" כי באגף מנח"ח פועלים בכל דרך בשיתוף עץ הדעת ואף נוהגים בה לפנים משורת הדין במספר מקרים רב, לטובת ילדי הרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר