הדיינים החליטו

סופית: איוונקה טראמפ לא תוכר כיהודיה בישראל

בית הדין הרבני הגדול החליט שלא להכיר בגיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין מניו יורק. המשמעות: בתו של דונלד טראמפ שגוירה על ידו לא תוכר בישראל כיהודיה ותתבקש לעבור "גיור לחומרא" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
איוונקה טראמפ ובעלה היהודי (צילום: מתוך דיילי מייל)

בית הדין הרבני הגדול שדן היום (רביעי) בעניינה של גיורת שגויירה על ידי הרב יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת ישורון בניו יורק ומבכירי הרבנים האורתודוקסיים בארה"ב, קבע כי גיוריו של הרב לוקשטיין לא יוכרו בישראל, מה שבפועל קובע כי בתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב -דונאלד טראמפ, לא תוכר בישראל כיהודיה.

המשמעות היא שהמתגיירים של הרב לוקשטיין יהיו נתונים לחסדי הרבנויות המקומיות השונות. היכן שיוחלט להסתמך על בית הדין הגדול ולא להכיר בגיור של הרב לוקשטיין, יצטרכו המתגיירים לעבור גיור לחומרא. איווניקה טראמפ כזכור גוירה אף היא על ידי הרב לוקשטיין, ובמידה ותבקש להיות מוכרת כיהודיה בישראל היא צפויה להידרש לעבור גיור לחומרא.

פסק הדין של בית הדין הרבני, שבפועל מהווה הסמכות העליונה של הרבנות הראשית בישראל, מגיע על רקע מכתבים של הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, שביקשו לקבל את גיוריו של הרב לוקשטיין.

במהלך הדיון הסביר אחד הדיינים את הרקע למהלך. "אני לא יודע מה טיב הגיורים של הרב לוקשטיין, האישור של הרב הראשי אינו מספיק. כי אין רשימת רבנים ואין סדר. כל גיור צריך לעבור את בית הדין הרבני".

הדיון בבית הדין נגע כאמור לעניינה של גיורת אחרת שיוצגה על ידי ארגון "עיתים", ולגביה הציעו הרבנים להעבירה גיור לחומרא בהליך מזורז. הדיון התנהל בראשותו של הדיין הרב נחום גורטלר, ועם הדיינים הרב יצחק אלמליח והרב מימון נהרי - השלושה מונו כדיינים זמניים לבית הדין הגדול. שניים מתוכם זכו למינוי קבוע כדיינים בבית הדין הגדול בוועדה למינוי דיינים שהתכנסה אתמול, וזהו למעשה פסק הדין הראשון שלהם בתפקיד.

בהחלטה שמסר בית הדין לאחר הדיון, נכתב כי "המבקשת הצהירה בפני בית הדין על קבלת עול מצוות והאמונה בייחוד השם וניכרין דברי אמת. לאור הצהרת המבקשת ולאחר שבית הדין שוכנע שאכן המבקשת כנה בהצהרתה בית הדין מאשר את הצהרת המבקשת והיא רשאית להינשא כדת משה וישראל".

מהרבנות הראשית נמסר: "הרבנות הרבנות לישראל מברכת על פסיקת ביה"ד הגבוה לערעורים שהעניק אישור נישואין לגב' נ, שגיורה נפסל בידי ביה"ד בפתח תקווה. כפי שהובהר בשבוע שעבר, הרבנות הראשית תמשיך להכיר בגיוריו של הרב לוקשטיין כפי שהיה מאז ומעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר