חילולי השבת מתרחבים: מחאה המונית בכפר סבא

השבת נרמסת ברגל גסה: כעת כפר סבא על המוקד - לקראת פתיחתו של קניון גדול במרכז העיר, מה שמקומם את התושבים החרדים, מתוכננת מחאה המונית על כך כבר במהלך השבת הקרובה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקניון המחלל שבת (צילום: מתוך facebook)

עם פתיחתו של קניון חדש בכפר סבא שיחלל שבת, רח"ל, רבני העיר ועסקני השבת מתארגנים לקראת מעמד גדול של תפילת מחאה המונית - תפילת מוסף בשבת, ברחבה שמול בנין העירייה.

על פי הפרסום בעיתון יתד נאמן, הקניון החדש המכונה "אושילנד", משלב מתחם של מסחר ומתחם "בילוי", עם אטרקציות לילדים. המתחם הענק משתרע על שטח של 34 אלף מ"ר (4 קומות), ויש בו שורה ארוכה של חנויות מותגי הלבשה ועיצוב, מאפיות ושוק אוכל גדול עם מסעדות ובתי קפה, וכן אטרקציות לילדים ולכל המשפחה. במתחם יש פארק משחקים רחב ממדים המשתרע על פני 1,200 מ"ר.

"אתם מוזמנים להגיע גם בשישי-שבת, בין השעות עשר בבוקר לאחת עשרה בלילה ופשוט... לקנות חוויות!", זועקות מודעות הפרסום של הקניון, הפעיל, למרבה החרפה, שבעה ימים בשבוע. בעיר מצביעים על כך, כי יש מי שמעלים עין או מעניק אישור שבשתיקה לכל זה, באישור ראש העירייה יהודה בן חמו.

יודגש, כי חוק העזר העירוני של העיר כפר סבא, קובע במפורש כי "אסור לכל אדם לפתוח חנות או בית קפה בשבתות ובימים טובים בתוך אזור המועצה המקומית של כפר סבא". חוק העזר אף מתנה מתן רישיון לפתיחת חנות או בית קפה בכך שבעל העסק יוכיח כי לא יפתח את שעריו בימי המנוחה השבועית ובחגי ישראל". העבריין שיפתח את שערי העסק בשבת, יקבל קנס של 600 שקלים, "ואם הייתה העבירה נמשכת, דינו קנס נוסף של 24 שקלים לכל יום שבו נמשכה העבירה אחרי שנמסרה לו עליה הודעה בכתב מאת ראש העירייה או אחר הרשעתו", לשון חוק העזר העירוני. אך למרות הוראות החוק הברורות, ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו הבטיח לבעלי הקניון אושילנד, סמי קצב, שלא יאכוף לגביו את החוק.

כדאי לציין, כי פתיחת הקניון החדש מסכנת באופן ממשי את עמידתם של בעלי העסקים האחרים בכפר סבא. נכון להיום קיימים מספר קניונים שסגורים בשבת בעיר. כך למשל, קניון 'ערים' סגור בשבת, לאחר מאבק משפטי שנוהל לפני כעשור. גם קניון 'שבירו' סגור בשבת. רק קניון G, השוכן מחוץ לכפר סבא - אך העירייה גובה מבעלי העסקים שבו את דמי הארנונה - פתוח בשבת. לאחרונה נפתחה בשבת בקניון הזה חנות של רשת נעליים, מעשה שגרר אחריו פתיחת סניף של רשת נעליים נוספת באזור התעשייה. בעלי עסקים קטנים הפועלים במרכזה של העיר כפר סבא נפגעים באופן ישיר מפתיחת הקניון ואף פנו במכתב אישי על כך לראש העירייה.

"המציאות החדשה בעיר, צפויה ליצור אי צדק בלתי נסבל, המפר את ההגינות המסחרית בעיר. פתיחת עשרות חנויות מסחר בשבת, לא מותירה בפנינו שום ברירה אלא להשמיע את צעקתנו. מי שרוכש בשבת מוצרים, לא ישוב לרכוש אותם במהלך השבוע ובכך אנחנו עתידים לספוג הפסדי ענק, עד כדי קריסת עסקים" - כתבו בעלי העסקים, אליהם הצטרף יאיר קורח יו"ר התאחדות הסוחרים בישראל.

רועי לחמנוביץ', מנכ"ל קואליציית "שבת שוויון": "העיר כפר סבא מורכבת מבעלי עסקים דתיים וחילונים כאחד, המבקשים להמשיך ולהתפרנס בכבוד. יש מי מהם המבקשים לציין את יום השבת באופן הדתי ויש מי מהם המבקש לציין אותו במסגרת המשפחתית. מה שמאחד את כולם הוא התנגדות נחרצת להקריב את יום המנוחה. מדובר בעובדים ולא בעבדים. לא יעלה על הדעת שגופים כלכליים גדולים מבקשים לדרוס את השבת ולא יהיה מי שיעמוד מנגד". ניסינו לקבל את תגובת עיריית כפר סבא, אך לשווא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר