המחבל מ'בנין פנורמה': מודה שרצחתי יהודים, אבל מתחרט

הוא רצח באכזריות, על ידי סכין שלקח משיפודיה, את הרב אהרן יסייב וראובן אבירם הי"ד בפיגוע בבנין פנורמה בת"א לפני 8 חודשים. כעת הוא מודה במעשה אבל טוען: "אני מתחרט על זה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל וזירת הפיגוע (צילום: מוטי קמחי - ynet וזק"א ת"א)

ריאד חליל, המחבל בן ה-36 שביצע את פיגוע הדקירה בבניין "פנורמה" בתל אביב בדצמבר האחרון, הודה הבוקר (חמישי) בעובדות כתב האישום נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. חליל, אב לחמישה מהכפר דורא שליד חברון, רצח שני בני אדם בפיגוע. במהלך חקירותיו בשב"כ ובמשטרה הוא חזר ואמר "באתי לדקור יהודים", אך גם הביע חרטה על מעשיו.

כזכור, לפני כשמונה חודשים, הוא לקח סכין באורך 23 ס"מ, ממטבח של שיפודיה סמוכה, נכנס לבנין פנורמה ודקר שני יהודים שיצאו מתפילת מנחה. בפיגוע נרצחו הרב אהרן יסייב בן 32 מחולון וראובן אבירם בן 51 הי"ד, בנוסף נפצע בפיגוע גבר בן 50.

על פי העובדות המתוארות בכתב האישום, חאליל עלה לקומה השנייה של בניין פנורמה וחיפש יהודים בכדי לרצוח אותם, כשיצא מהמעלית הבחין באבירם התנפל עליו ודקר אותו, אבירם הצליח להימלט ורץ לעבר חנות יודאיקה בה התפללו באותה שעה תפילת מנחה, הוא זעק "מחבל" והתמוטט. המחבל רץ לכיוון החנות בה התפללו היהודים, הבחין ביסייב שיצא מהתפילה, התנפל עליו ודקר אותו תשע פעמים.

הוא ניסה להמשיך במסע הרצח אך נלכד בידי בעלי החנויות במקום. בחקירתו הביע המחבל חרטה על מעשיו וטען כי חשב שירו בו ויהרגו אותו וכי תכנן למות כשהיד. "זה היה רעיון אישי שלי, אף אחד לא שלח אותי, הייתי בטוח שיהרגו אותי, אני מתנצל על מה שעשיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר