מהפכה לאברכים

הקלה משמעותית בבירוקרטיה לקבלת הבטחת הכנסה

ביוזמת סגן שר האוצר, ח"כ איציק כהן, הוקל משמעותית הליך קבלת הבטחת הכנסה לאברכים - שנאלצו בעבר לאבד זמן יקר, מקושי בירוקרטי - ומעתה זה נעשה באופן פשוט. כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

מהפכה בקבלת דמי הבטחת הכנסה לאברכים, פחות בירוקרטיה שבזבזה את זמנם של האברכים והתנהלות יעילה ונכונה יותר.

עד כה, נאלצו האברכים לגשת לרשות המיסים, להמתין בתורים ארוכים ולהצטייד בטופס אישור מרשות המיסים (מס רכוש) על מצבת נכסים לבדיקת זכאותם. לאחר מכן היו נדרשים לנדוד למשרד החינוך ולהציגו שם בכדי לקבל את דמי הבטחת ההכנסה. עוד התברר, כי אברכים רבים לא קיבלו את האישור המיוחל מרשות המיסים לאחר שזו לא נערכה לכמות האברכים הפונים ולא הצליחה להגיע אל הנתונים בפרק הזמן המבוקש.

לאור התלונות, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, פעל לביטול הבירוקרטיה. בסיכום שהושג מול רשות המיסים ומנהל האגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, הליך האישורים יתבצע באופן הבא: האגף במשרד החינוך ישלח לרשות המיסים את הרשימה המלאה של האברכים הזכאים לדמי הבטחת הכנסה, ואלו יעשו עבורם את הבדיקה, ישלחו את האישורים המבוקשים למשרד החינוך. באופן הזה יקבלו האברכים את דמי הבטחת ההכנסה באופן מהיר ויעיל ללא הטרחה והטלטולים שהיו נדרשים עד כה.

בעקבות הסיכום, עמוס צייאדה מנהל אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, יצא בהודעה רשימת בנושא, "על מנת להקל על האברכים פנה האגף לרשות המיסים והנתונים יועברו ישירות וברשימה מרוכזת. לפיכך, בשלב זה ניתן להעביר את טופס הבקשה ללא האישור הנ"ל".

סגן השר כהן אמר:"מדובר במהלך חשוב והכרחי עבור האברכים. לא יתכן שעמלי התורה השוקדים על תלמודם ייאלצו לכתת רגליהם ולבטל תורה בכדי להשיג את מעט התקציב עבור כלכלת משפחתם".

חשוב לדעת, כי את הבקשה לקבלת הקצבה יש להגיש עד ז' אב / 11.08.2016, בלבד. בקשה שלא תגיע עד למועד זה, תדחה ולא ניתן יהיה לקבל סיוע זה לשנת 2016 (אלא אם יפורסם בהמשך מועד חדש בענין). הבקשות הללו מוגשות פעם אחת בשנה - עבור השנה כולה.

את הטפסים למילוי הבקשה ל'קרן הסיוע ללומדי התורה'-קהל"ת - השם החדש של קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים - לשנים 2016/17, ניתן לקבל בדרכים הבאות:
1. אברכים שקיבלו הבטחת הכנסה עד דצמבר 2014, קיבלו כבר את הטופס לביתם.
2. כל כולל המחזיק את מערכת 'התלמוד', יכול להוריד את הטפסים משם.
3. בפקס שמספרו - 02-5604529. בפקס ששולח מגיש הבקשה, הוא צריך לפרט את שמו, תעודת הזהות שלו והכתובת למשלוח - ויקבל את הטופס בדואר.
4. בכתובת המייל kohelet@education.gov.il .
כמו כן, ניתן ליצור קשר עם משרד החינוך - אגף בכיר למוסדות תורניים - בטלפון שמספרו - 02-5604545, בו אפשר לקבל מידע מוקלט והדרכה בנושא, במשך 24 שעות ביממה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר