נערות נושרות: יוקמו הוסטלים טיפוליים לחרדיות

לא רק 'נוער' נושר, גם נערה נושרת היא תופעה כאובה המוכרת יותר ויותר בציבור החרדי. בעקבות כך הוחלט, לראשונה, על הקמת מקלטים והוסטלים שיעניקו טיפול מקצועי ודיסקרטי (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

משרד הרווחה החליט להקצות עשרה מיליון שקלים - בנוסף ל-30 מיליון שקלים שכבר מתקצבים את הנוער הנושר - להקמת מסגרות לצעירות חרדיות בסיכון.

עיקר הטיפול לבני הנוער הללו ניתן עד היום לגברים, מה שמצא את הבנות שנדחקו לשולי החברה החרדית - ללא כתובת לפנות אליה. כעת החליט המשרד על הקמת מקלטים והוסטלים לנערות בהתאמה מקצועית לטיפול באוכלוסייה הייחודית הזאת שמתמודדת עם אתגרים שלא מצויים בקרב בני נוער מאוכלוסיות אחרות.

מודיעין עילית, בני ברק, ביתר עילית ופתח תקווה יהיו הערים הראשונות בהן יופעלו המסגרות הללו כפיילוט ניסיוני. ב

משרד הרווחה אומרים שבתקופה האחרונה חלה עליה באחוזי הנשירה ממסגרות החינוך החרדיות, על פי הערכות מדובר על מאות ואפילו אלפים בודדים של נערות במצבי סיכון שונים. העלייה מיוחסת בעיקר לעליה במודעות ורמת המוכנות לבקש עזרה.

הקמת המסגרות בתוך הערים החרדיות והתאמת הטיפול לאופי האוכלוסייה נועדה לעזור לאותן נערות לחזור ולהשתלב בחברה החרדית אליה הן עדיין משתייכות.

לדברי חיים כץ, שר הרווחה, "מדובר בצעד נוסף לשיפור הטיפול בנוער בסיכון. בשנה הקרובה בכוונתנו להרחיב את המענה לצעירים וצעירות מעל גיל 18. במטרה ליצור רצף טיפולי, כלים לחזרה למסלול ופיתוח אישי. נעניק להם מימון להשלמת השכלה, נסייע במציאת מקומות עבודה. כולי תקווה שההשקעה בהן עכשיו תביא תועלת לכל החברה בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר