מהפיכה ירוקה

נתיבי איילון יקורו ומעליהם יוקם פארק ענק

נתיבי איילון נחשבים כיום לאזור מזוהם ורועש, התכנית החדשה שאושרה בעיריית תל אביב-יפו תשנה לחלוטין את התמונה ותהפוך את האזור לפארק ירוק עם מסלולי אופניים ומשטחי דשא (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך, הדמיה)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב-יפו אישרה אתמול (רביעי) את תוכנית האב לפרויקט. המסמך מציע עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של אזור מסדרון האיילון תוך כדי קירוי מקטעים נרחבים של נתיבי איילון. זהו צעד נוסף לפרויקט המוניציפלי הגדול במדינה בהשקעה של 2 מיליארד שקל שיכלול את קירוי נתיבי איילון והקמת פארק ציבורי ומרכזי ספורט ופנאי מעל הנתיבים על 240 דונם.

להערכת הגורמים המלווים את קידום התוכנית באגף תכנון העיר, התוכנית תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים. בכך מתקדם התכנון לקראת הקמת הפרויקט שישנה את כל אזור מרכז העסקים הראשי, תוך קישור בין מזרח העיר למרכזה, כך מדווח ב"ידיעות אחרונות".

נתיבי איילון המוכרים, שכיום חוצים את תל־אביב־יפו לשני חלקים וגורמים זיהום אוויר ומטרדי רעש, יקורו ויהפכו למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים ובתי קפה מעל נתיבי איילון. פארק ירוק נרחב בלב האזור העירוני הגדול בארץ ייתן מענה לצורך בתוספת שטחים ירוקים במרכז העסקים הראשי של תל־אביב ובאזורים הסמוכים, וישפר את איכות הסביבה באמצעות הפחתת זיהום האוויר ומטרדי הרעש.

תוכנית האב מחלקת את הפרויקט לכמה מקטעים על פי מאפייני האזורים במסדרון האיילון, עם דגש על המשכיות התנועה של הולכי רגל ושבילי אופניים לרוחב בכיוון מזרח ומערב דרך צירים עירוניים ראשיים כמו רחובות לה־גארדיה ולווינסקי.

כמו כן, מציעה התוכנית לקדם רצועת פארק המחברת רעיונית ופיזית את מערך הפארקים המטרופוליניים הגדולים – פארק הירקון מצפון ופארק אריאל שרון מדרום – ולהקים ציר הולכי רגל ואופניים רציף המקשר בין הפארקים האלה ובין מוקדי הפעילות העירוניים. כמו כן, כוללת התוכנית התייחסות מיוחדת למוקד העירוני בתחנת רכבת השלום. בהמשך יקבל האזור תשומת לב מיוחדת ומפורטת כחלק מהליך תכנון הנערך עם משרד התחבורה ורכבת ישראל.

כיום עוברים בנתיבי איילון כ־750 אלף כלי רכב בממוצע ביממה, והם נחשבים לציר התחבורה העמוס בארץ. תנועת המכוניות והרכבות גורמת מטרדי רעש וזיהום אוויר המשליכים מהותית על שימושי הקרקע במקום. הקמת הקירוי תתמוך בפיתוח התחבורה הציבורית ותאפשר שיפור גדול ברמת השירות להולכי הרגל, בפרט לאלה שמשתמשים במערכת הסעת ההמונים המרוכזת באזור. היקף המשתמשים בתחבורה הציבורית צפוי לגדול מאוד בשנים הבאות, עם הנחתה של מסילה רביעית באיילון. הקירוי והמרחב הציבורי הפתוח שיוקם מעליו ישנו את האופן שבו יחוו את האזור מאות אלפי התושבים, המועסקים והמבקרים בעיר, בפרט במרכז העסקים הראשי שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר