השמנה: האם שתיית מים מוגברת מונעת עלייה במשקל?

השמנה היא בעיה כלל עולמית שפוגעת בלמעלה מ-600 מיליון מבוגרים המוגדרים כשמנים, אך חוקרים מצאו שיטה פוטנציאלית למניעת החמרת מדדי ההשמנה בעולם (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
הדרך למשקל תקין עוברת בעוד כוס מים. ועוד אחת (צילום: kaboompics.com)

שתייה מספקת של מים בכל יום ידועה כחשובה לבריאות. בכל יום, מאבד הגוף נוזלים רבים במגוון פעולות טריוויאליות, כמו נשימה, הזעה, פעילות מעיים והטלת שתן.

כדי שהגוף יוכל לתפקד כראוי, הוא חייב לקבל אספקה קבועה ומתחדשת של מים, באמצעות צריכת משקאות ומזונות המכילים מים. מחסור במים עלול לגרום להתייבשות, עייפות ובמקרי קיצון, אף לסכן חיים.

אמנם כמות המים שכל אחד צריך לצרוך תלויה במשקל, גיל ורמת פעילות גופנית, אך הכמות המומלצת למבוגרים עומדת על 2.7-3.7 ליטרים ביום.

מחקר חדש מאוניברסיטת מישיגן מראה כי לאנשים בעלי מדד מסת גוף גבוה מהעקומה (BMI) ואשר נחשבים לשמנים, יש סיכוי גבוה יותר לא להיות לספוג לחות כראוי.

ממצאי המחקר שפורסם בכתב העת Annals of Family Medicine, מורכבים ממדגם מייצג של 9,528 מבוגרים בארה"ב בגילאי 18-64 מתוך המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), והמכון לחקר הבריאות הלאומית ובחינת התזונה (NHANES). לפי הממצאים, רק שליש מהנדגמים שתו מים באופן מספק.

הקשר בין אחוזי המים בגוף למשקל

עורכת המחקר הראשית, ד"ר תמי צ'אנג, אומרת: "הקשר בין הידרציה למשקל אינו ברור, והמחקר שלנו עדיין בוחן את הממצאים.

למרות שהקשר ביניהם מצריך מחקר נוסף, צ'אנג מעלה השערה כי שתיית מים מספקת ושמירה על אחוזי לחות תקינים בגוף מונעת עליה במשקל, כיוון שאז אנחנו פחות רעבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר