באר התלמוד

סערת החתן הצעיר: ראש הישיבה סילק את החברים והוזמן לקדש

הגר"י כהן, ראש ישיבת באר התלמוד הוזמן על ידי משפחתו של הבחור שהתארס בגיל מוקדם לסדר לו קידושין, זאת לאחר שחבריו הועפו מהישיבה לאחר ההשתתפות בשמחתו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מספר חודשים לאחר הסערה בישיבת 'באר התלמוד', לאחר שבחור מהישיבה התארס קודם לזמן הנהוג בישיבה עם בת רב שכונת 'הר חומה' וראש מוסדות 'כאייל תערוג' הרב אייל עמרמי שליט"א, ובעקבות כך הושהו 15 בחורים שהשתתפו בשמחת הוורט למספר ימים מועטים. הגיע הרב עמרמי שליט"א יחד עם מקורבו הרב רחמים חיון לראש ישיבת 'באר התלמוד' הגר"י כהן שליט"א בכדי להזמינו לסדר חופה וקידושין בשמחת החתונה.

ראש הישיבה הודה על ההזמנה הבלתי צפויה, אך ציין כי לצערו אינו יכול להשתתף בשל שנת האבל בה הוא שרוי.

הרב כהן איחל מזל טוב מעומק הלב לזוג הצעיר, תוך שהוא מציין כי למרות האירועים והרחקת התלמידים שהייתה מלכתחילה "רבני הישיבה והבחורים ייצגו את ישיבתנו בכבוד".

זהו כאמור ביקור פיוס לאחר הדברים הקשים שאמר הרב עמרמי לאחר שהבחורים סולקו. "אוי לדור שככה נוהג, ה' ירחם" אמר הרב עמרמי. "הרי כל גדולי הדור, החל מהספרדים ועד האשכנזים אומרים שכל בחור כמה שיותר מוקדם יתחתן -טוב יעשה לו. הגאון רבי חיים קנייבסקי וכן הגראי"ל שטיינמן אומר כך. גם הראשל"צ הרב יצחק יוסף אומר כך, גם הרב דוד אבוחצירא שמעתי אותו לא פעם מדבר על העניין הזה. כולם אומרים שבחור ישיבה צריך להתחתן כמה שיותר מוקדם".

על העונש בו נקטה הישיבה - סילוק חבריו לשיעור של החתן, אמר הרב עמרמי: "אני רואה בחומרה רבה את הפעולה שבה בחרה השיבה לנקוט, ללכת ולהעיף בחורים שרק הלכו לשמח את חברם? ה' ירחם. בשו"ע כותב שמי שעבר את גיל העשרים ולא נשא אישה הקב"ה מקלל אותו תפחנה עצמותיו".

הרב הוסיף ואמר: "אני קורא מפה לישיבה לחזור לדרך התורה וליראת השמיים שקיבלנו מאבות אבותינו. מה שהם עושים - הם ממציאים תורה חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר