הפיגוע בניס

"הטרור בצרפת זה אותו טרור שפוגע בישראל"

חבר הפרלמנט היהודי-צרפתי, מאיר חביב, מגיב לפיגוע הדריסה בניס ואומר כי בצרפת צריכים להבין שהפגיעה ביהודים היא זו שמביאה עליהם את הטרור האסלאמי הקיצוני (בעולם)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
מאיר חביב (ויקיפדיה)

"הטרור שפוגע בניס ובפריז זה אותו הטרור שפוגע בירושלים ובתל אביב" אומר חבר הפרלמנט היהודי הבכיר, מאיר חביב, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" בתגובה לפיגוע הטרור הקשה שהתרחש הלילה בניס שבצרפת ובו נרצחו 85 איש ונפצעו מעל 100 מתוכם 5 יהודים מקומיים.

"צריך לעקור מהשורש את הטרור האסלאמי. כל מה שקורה בארץ קורה עכשיו בצרפת", הוא אומר בזעם, ומוסיף היו דקירות בירושלים והן הגיעו לצרפת. אותו דבר פיגועי דריסה היו בארץ ועכשיו הם הגיעו לצרפת".

לחביב יש גם את התשובה מדוע זה קורה, "הכול בגלל שפוגעים ביהודים. זה מה שאני אומר בפרלמנט לכל החברים שם. ברגע שהם יבינו שיש לנו אויב משותף – האסלאם המצב ישתנה".

לשאלת כיכר השבת האם היהודים שהולכים ברחובות צרפת צריך לפחד ולהוריד את הכיפה כפי שאמר לאחר גל הפיגועים האחרון בפריז חוזר מאיר חביב ואומר "אכן צריך לפחד, אבל להוריד את הכיפה? תלוי איפה יש אזורים שכן הייתי ממליץ לא להוריד אבל ללכת עם כובע בכדי שלא יהיה פחד".

מתוקף תפקידו מסרב חביב להתייחס לסוגיית עליית יהודי צרפת לישראל. כזכור זעמו בצרפת לאחר הפיגוע ב"היפר כשר" על דברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו שהגיע לביקור במדינה ואמר לקהילה היהודית כי הם צריכים לעלות לישראל.

"כיכר השבת" שוחח עם גורמים יהודיים נוספים בצרפת, בעיקר מהקהילה החב"דית במדינה שאומרים שאסור לפחד ויש ללכת תמיד עם כיפה. "לא צריך להסתיר מי אנו, מה שכן אנחנו מבקשים מהתקשורת להגביר את הלחץ כדי שהשמירה באזורים היהודיים בצרפת תתוגבר משמעותית. הפיגוע אמש לא כוון כנגד יהודים אלא כנגד צרפת אבל עדיין אנחנו המטרה הראשונה והקלה ולכן צריך לשים לב לכך לפני שיקרה אסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר