ההסתבכות של ביבי

נבדק הקשר של שלמה רכניץ לפרשת נתניהו החדשה

על פי הדיווח בערוץ 2, שמו של הנגיד החרדי שלמה רכניץ, שמופיע ברשימת התורמים הרשמית של נתניהו ובן משפחתו יונה רכניץ הסתבך בארה"ב, נקשר בבדיקה בעניינו של ראש הממשלה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רכניץ, ארכיון (צילום: יח"צ)

פרשת נתניהו והקשר לנגידים החרדים מחו"ל. לאחר חקירתו של ארי הרו בסוף השבוע באזהרה, גוברת ההערכה בקרב גורמים משפטיים המעורבים בחקירה שגם ראש ממשלה בנימין נתניהו ומי מבני משפחתו יצטרכו להיקרא לחקירה בפרשה.

מתברר, כי בשעה שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה בתחילת השבוע על קיום בדיקת הפרשה, עדיין לא היה בפניו את מלוא החומר שהושג לאחר חקירתו של ארו.

ארו, ששימש בעבר כראש לשכתו של נתניהו ובחלק מהשנים כמנהל עמותת ידידי הליכוד בארה"ב, היה מגייס הכספים מטעמו של ביבי ומי שתיחזק את הקשרים עם התורמים בחו"ל.

על פי הדיווח בערוץ 2, מקור הפרשה הוא ישראלי מסביבת נתניהו שהביא את החומר אך ישנם גם מקורות מידע בחו"ל ביניהם מופיע שמו של הנגיד החרדי שלמה רכניץ, שמופיע ברשימת התורמים הרשמית של נתניהו, שבן משפחתו יונה רכניץ הסתבך בארה"ב.

על פי הדיווח תוך כדי חקירה או בדיקה, צץ גם שמו ולכן החקירה תצטרך להתקיים גם בארה"ב וגם בצרפת, ומדובר בתהליך מאד ארוך.

רכניץ עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן, בעבר (צילום: כיכר השבת)

רכניץ, שנחשב לאחר מגדולי התורמים למוסדות התורה והחסד בישראל ושמו ידוע כמי שנדב סכומי עתק לישיבות מיר וחברון, ידוע כמקורב לנתניהו ונפגש עימו מספר פעמים בעבר ואף בשנה האחרונה.

בן דודו יונה רכניץ, בנו של בובי רכניץ הידוע אף הוא כתורם לחוגי הימין, מעורב כעת בפרשת השוחד לשוטרי משטרת ניו יורק כשעל פי החשד פעלו הוא ואיש העסקים החסידי ג'רמי רייכברג לשחד שוטרים תמורת נסיעות וטובות הנאה בעבור טובות עבור עצמם בתמורה.

הפרשה המדווחת בכלי התקשורת בארה"ב מנסה לקשור בין רכניץ לקמפיין לבחירתו לראש עיריית ניו יורק של ראש העיר הנבחר ביל דה בלזיו ואפילו למועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילארי קלינטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר