"שיפ וויו"

גוגל לא מגיעה? התושבים רתמו את הכבשים

תושבי איי פארו החליטו ליזום לחץ על חברת גוגל להגיע כדי לצלם את האיים הקסומים לשם כך הם רתמו מצלמות 360 מעלות לכבשים שמסתובבים באיים באופן חופשי • צפו בתיעוד המרהיב (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(איי פארו)

עצומה משעשעת שנשלחה לענקית הייטק גוגל, דורשת ממנה להגיע ולצלם את איי פארו, אחת המדינות הקטנות והיפות בעולם. גוגל שמפעילה את פרויקט "גוגל סטריט וויו" בו היא מצלמת באמצעות רכבים מיוחדים את רחובות העולם לא הגיע עדיין לאיים הקטנים והמרוחקים.

מדינת איי פארו, המורכבת מ-18 איים בצפון האוקיינוס האטלנטי, בין בריטניה לאיסלנד, החלה לאחרונה בקמפיין שמטרתו להביא את שירות סטריט וויו של גוגל לאיים. משרד התיירות של המדינה, החליט ליצור מין סטריט-וויו משלו אבל מקורי במיוחד המתאים לאווירה ולתנאים של האיים.

מאחר ובאיים ישנה אוכלוסיית כבשים גדולה פי שניים מבני האדם (80,000 לעומת פחות מ-50,000) והן מסתובבות חופשי בכל מקום - רתמו אותן למשימה, תחת הכותרת Sheep View.

דוריטה דאל אנדראסן, מארגון התיירות של האיים Visit Faroe Islands, נעזרה בחמש כבשים. על גבן חוברו רתמות הכוללות מצלמת 360 מעלות ליצירת תמונות פנורמיות, סמארטפון ותאים סולאריים להטענה של המכשירים. כל דקה מצולמת תמונה מהמצלמה, מועברת מייד לסמארטפון שמוסיף את המידע על מיקום הצילום ושולח את התוצאה למחשב של אנדראסן. התמונות מועלות מיד לשירות המפות של גוגל.

אנדראסן פתחה עצומה שקוראת לגוגל לבוא ולצלם את האיים לשירות סטריט-וויו באופן רשמי. "הכבשים שלי נהדרות כדי לצלם את השבילים של איי פארו, אבל כדי לכסות את (כל) הכבישים הפארואיזים וכל הנופים עוצרי הנשימה, אנחנו צריכים שגוגל תבוא ותמפה אותם", היא כותבת.

אנשים שחתמו על העצומה הציעו לאנדראסן פתרונות נוספים מלבד הסיוע של גוגל, אחד מהם הציע שתושבי האיים יכולים לשכור גוגל טרקר - תיק גב הכולל את כל ציוד הצילום והמיפוי של החברה ומשמש לצילום אתרים כמו העיר העתיקה בירושלים וכל האתרים אליהם בלתי אפשרי להגיע במכוניות הצילום של גוגל וכך לבצע בעצמם את המיפוי.

צפו בצילומים המרהיבים של ה"שיפ וויו" בטכנולוגיית ה-360 מעלות:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר