בית החולים מתריע: "הטיפול בחלב עיזים לפצעי פה - מסוכן"

מחלת פצעי הפה נפוצה לפחות כמו שיטת הטיפול הפופולרית בה - התזה של חלב היישר מהעז אל הפה הנגוע. כעת, מתברר, כי "הסכנה בטיפול הזה גדולה מהתועלת בו" - כדברי הרופאים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלב עיזים (צילום: shutterstock)

לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, הגיע לאחרונה פעוט בן שלוש, שלפני מספר חודשים חלה במחלת הפה והטלפיים, וטופל בחלב עז אשר הותז ישר אל פיו, בעקבות המלצת רופא כלשהו.

בהדסה מדווחים, כי הפעוט אכן החלים מהמחלה בפה אך נדבק בחיידק אלים. חום גופו עלה מאוד ולפתע הוא אף החל לצלוע, מה שהביא את הוריו להבהילו אל בית החולים. בבדיקה שנערכה שם התברר, כי הוא חולה בברוצלוזיס - שנגרם מהחיידק האלים ברוצלה, השוכן בבעלי חיים. ברוצלוזיס היא מחלה מידבקת המועברת לאדם בעיקר באמצעות אכילת מזון המזוהם בחיידק, לרוב חלב או גבינה לא מפוסטרים. אין העברה ישירה של החיידק מאדם לאדם.

המומחית לרפואת ילדים ומחלות זיהומיות בילדים בהדסה, ד״ר רינה אברבוך, מתריעה: "הסכנה ב׳טיפול׳ כזה גדולה בהרבה מהתועלת הפוטנציאלית שטמונה בו, כי מדובר בחיידק שעלול להיות אלים מאוד ועשוי לפגוע במגוון של אברים פנימיים, בהם הלב, הכבד והמוח, וכן לגרום לדלקת בעצמות. קשה מאוד להכחיד אותו".

"בחלק מהמקרים הוא נעלם ושוב חוזר, לסירוגין. אנחנו מתנגדים באופן חד משמעי לטיפול בפצעים בפה בעזרת חלב עיזים וממליצים להורים להימנע משתיית חלב לא מפוסטר" - מתריעים בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר