8 סיבות מדוע יש לכם עיגולים שחורים סביב העיניים

קמתם בבוקר ומבט חטוף במראה גרם לכם להרגיש קרובים-רחוקים של דובי הפנדה עם עיגולים שחורים סביב העיניים? אתם לא לבד. הנה 8 סיבות מדוע זה קורה (בריאות)

אנשי פנדה (צילום: shutterstock)

אם אתם מקבלים יותר מדי הערות בסגנון "אתה נראה עייף", "למה לא התאפרת היום?", כנראה שגם אתם שייכים לקהילת "אנשי הפנדה" - שם פוטוגני יותר לאנשים שסובלים מעיגולים שחורים וכהויות סביב העיניים.

אמנם מחסור בשינה אכן גורם להכהיית העור סביב העיניים, אך לא רק. הנה 8 סיבות מדוע זה קורה לכם:

1. גנטיקה של עור דק

הגנטיקה משחקת תפקיד לא קטן כשזה מגיע לעיגולים שחורים. העור סביב העיניים נקרא "העור הפרי-אורביטלי", והוא דק מאוד. לשם השוואה, העור בשאר הגוף בעובי 2 מ"מ, כשהעובי הממוצע לעור הפרי-אורביטלי הוא 0.5 מ"מ בלבד.

לאנשים עם עור פרי-אורביטלי דק יותר מחצי מ"מ, כלי הדם מתחת לעיניים יהיו בולטים יותר, והגוון תחת העיניים יהיה כחלחל. ולא, זה לא אומר שהדם שלכם כחול, אלא שגוון כלי הדם הוא כחול-סגול.

2. גיל

סיבה נוספת היא שאתם פשוט...מזדקנים. ככל שאנחנו עולים בגיל, העור מאבד מגמישותו ומעוביו והופך דק. התוצאה? ראו סעיף 1.

3. עודף מלנין

מלנין הוא פיגמנט חום-שחור, אשר בולע קרינה באורכי גל קצרים, וכך מגן על הגוף מפני קרינה. במילים אחרות, יותר מלנין - עור שזוף יותר. לגבי העיניים, המונח המקצועי הוא היפרפיגמנטציה פרי-אורבטלית. כלומר, עודף ייצור של מלנין מתחת לעיניים, תופעה השכיחה יותר אצל אנשים כהי-עור.

4. תרופות

נטילת תרופות מסוימות עלולה לגרום לכהויות סביב העיניים, משום שאלו גורמות לכלי הדם להתרחב, וגם אם העור הפרי-אורביטלי שלכם בעובי רגיל של 0.5 מ"מ, כלי הדם עדיין יבלטו וסביב עיניכם תבחינו בכהויות כחולות-סגולות.

5. דליפה מכלי הדם

זה נשמע כמו עסק רציני, אך מדובר בעניין לא מזיק, ובמקרה הכי גרוע, תדרשו לעבור הליך טיפולי קטן. כלי דם דולפים יגרמו לגוון הכחול-סגול לבלוט אפילו יותר, והעור מתחת לעיניים יתנפח.

6. שקיות מתחת לעיניים

המראה דומה לסעיף הקודם, אך הסיבה שונה. שקיות מתחת לעיניים נגרמות כתוצאה מחולי, אלרגיות ואפילו צריכה גבוהה מדי של מלח.

7. בעיות במערכת העיכול

מערכת העיכול אחראית על שטיפת הרעלים מן הגוף, וספיגת החומרים המזינים למחזור הדם. אולם אם קיימת בעיה במעיים או בכבד, יתכן שרעלים מסוימים מצאו את דרכם לכלי הדם (כולל אלה שמתחת לעיניים), מה שגורם לתגובה מוגברת של תאי הדם, במטרה להילחם ברעלים.

במקרה כזה, אם מלבד כהויות האזור מתחת לעיניים מתנפח ונוצרות שקיות, כדאי לגשת לרופא ולוודא שהרעלים לא עלולים להזיק לכם.

8. עייפות שמובילה לייצור מוגבר של קורטיזול

כשאנחנו עייפים והגוף מותש, הוא נוטה להגביר את ייצור ההורמון קורטיזול, מה שמסייע לגוף להמשיך לתפקד. הקורטיזול מעלה את האנרגיה בגוף באמצעות הגדלת כמות הדם, מה שגורם לכלי הדם להתרחב כדי לפנות מקום לדם הנוסף, וכלי דם מורחבים מתבטאים על פני העור ככהויות ועיגולים שחורים בלתי מחמיאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר