נס גדול בירושלים

המאבטח שמנע פיגוע משחזר: "הפלתי אותו על הרצפה"

מאבטח עיריית ירושלים שזיהה הבוקר את המחבל בתחנת הרכבת הקלה משחזר כיצד הבחין במשהו חשוד, הפניה למחבל וסירובו להוריד את התיק. "הוא התנגד, סובבתי אותו בכוח סביר" • צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

"הוא התנגד, סובבתי את הבנאדם בכוח סביר, שמתי אותו על הקיר", כך משחזר המאבטח שבחסדי שמים מנע הבוקר (ראשון) פיגוע גדול ברכבת הקלה בירושלים, את רגעי הזיהוי והמעצר של המחבל ברחוב קינג ג'ורג' בבירה.

"תוך כדי כניסת רכבת אני סורק את התחנה ומבחין באדם לבוש כובע, משקפיים ותיק על הגב, נשען על הקיר ומתצפת על התחנה שמאלה וימינה", מספר המאבטח.

"ניגשתי לבנאדם, תוך כדי תשאול ראשוני אמרתי שיש פה משהו לא בסדר, לא נכון", מספר המאבטח. "ביקשתי מהבנאדם שיוריד את התיק, הוא התנגד. סובבתי את הבנאדם בכוח סביר, שמתי אותו על הקיר, ביצעתי עליו בידוק ראשוני".

בשלב זה, מספר המאבטח, "אני מוריד את התיק מהבאנדם ואני מבחין בשקית קטנה בתוך התיק, מרים את השקית, ופה אני מבחין במטען חבלה, ישר הפלתי את הבנאדם על הרצפה".

החבלן המשטרתי שהגיע לזירת האירוע ברגעים הראשונים מספר: "הגיעו אליי שני אזרחים, צעקו לי שיש פה מחבל, ביצעתי פניה מהירה לכיוון יפו ופגשתי פה מאבטחים של הרכבת שצעקו לי שיש פה מחבל, הוא היה על הרצפה עם נשק מכוון אליו".

"עברתי אליהם, הבנתי מהם שישנו תיק שהם פתחו וזיהו בתוכו מטען צינור", מספר החבלן, "ביצענו הרחקות של האנשים, בידוד של המחבל ובדיקה שלו, ומשם המשכנו לטפל במטען עד סיום האירוע".

מפקד מחוז ירושלים בזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

"התגובה של מאבטחי הרכבת שהיו פה והגיעו מהר יחסית בנוסף לניידת סיור שהגיעה, ביצענו בידוד מהיר של הזירה, אפשר לנו עבודה סדורה ונוחה על המטען עד להוצאה שלו מהעיר לשטח טיפול".

מפקד מחוז ירושלים אמר בזירת האירוע כי "הפעילות המקצועית של מאבטח העירייה מנעה פגיעה משמעותית באזרחים חפים מפשע ונזק רב.

"משטרת ירושלים הפועלת מאז גל הפיגועים בכוחות מתוגברים בכלל רחבי העיר בשיתוף עם כלל גופי הבטחון הוכיחה שוב את חשיבותה וההגעה המהירה של השוטרים לזירה היא פועל יוצא של ההיערכות המחוז בעיר ירושלים ערנותו של המאבטח שהובילה לבדיקת המחבל לפני שהספיק לפעול, לצד הפריסה המבצעית הרחבה של כוחות המשטרה והתגובה המהירה בשטח מנעה פגיעה בחיי חפים מפשע ובהחלט מנעה פיגוע גדול.

"אנו נמשיך לפעול בפריסה רחבה וההיערכות גבוהה בעיר למען בטחונם ושלומם של תושבי ירושלים ומבקריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר