בגלל בניית בית כנסת

משרד הכלכלה אסר לימודים במעון באלעד, העירייה מתנערת

התנאים ההזויים תחתם פועל מעון יום של כ-80 ילדים חרדים באלעד: אבנים, מסמרים ועצים שנופלים מהגגות, רעש חריג ואי אבטחה חרף העובדה שבמקום עובדים בני מיעוטים. משרד החינוך הזהיר (חרדים)

(באדיבות המצלם)

עשרות הורים ששולחים את ילדיהם למעון יום ברחוב רבי מאיר באלעד, גילו בחודשים האחרונים כי גג המבנה עליו שוכן המעון הפך לאתר בניה, זאת לאחר שהעירייה העניקה את השטח כהקצאה לקהילה מקומית שבונה שם בית כנסת. למרות ההתרעות בעבר, בימים האחרונים הוציא משרד הכלכלה הודעה לפיה המעון מסוכן לילדים בעקבות הבנייה. העירייה מצידה מתנערת וטוענת כי אין לה שליטה על המבנה. יצויין כי לפני כשנה, פרסם "כיכר השבת" מקרה דומה של מוסד בעיר שהפך לאתר בניה.

בשבועות האחרונים, הפך המעון המדובר לסיוט של ממש עבור הילדים. מתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", נראים הילדים לומדים במקום תוך כדי רעשי חפירות בלתי נסבלים מהעבודות במקום. בנוסף, נראים חלק מהילדים בוכים ומבוהלים כתוצאה מהרעש החריג.

הורה לילד במעון אומר ל"כיכר השבת": "מדובר בסיוט לא נורמלי עבור הילדים. לא מדובר רק בעובדים ערבים שמסתובבים במקום ללא פיקוח, אלא ברעש ממש מפחיד. אני לא יכולה להביא את הילדים למעון יותר, אין לי לאיפה לשלוח את הילדים כשאני בעבודה".

בדו"ח חמור שנכתב על ידי משרד הכלכלה נכתב כי ישנן מספר סכנות חמורות במתחם: "הוקמה סככה סביב המעון למניעת נפילת חפצים – הסככה לא מושלמת, צרה ונותנת רק פתרון חלקי. התמיכות לסככה מעץ ונמצאים בתוך החצרות ללא הגנה מפני פציעה של ילדים. התמיכות עם חוטי ברזל חלודים. כתוצאה מהעבודות אבנים בגדלים שונים, מסמרים וחלקי עץ נופלים לחצרות", נכתב בדו"ח.

עבודות הבניה במעון

בנוסף נכתב כי "רעש ואבק - הקבלן המבצע את העבודה עובד במהלך כל היום ומפעיל מכשירים הגורמים לרעש רב ואבק (כלי חציבה וניסור). בשיחה איתו אמר לי כי הוא מפעיל כלים אלו אחרי שעות השהייה של הילדים במעון, אך לדברי המנהלת הדבר לא נכון. הוא עובד גם בשעות שהילדים הולכים לישון".

"על סככות ארגזי החול הנייח הקבלן סולמות וקרשים. מאז תחילת העבודות הילדים לא יוצאים לחצרות יוצאים רק לרחבה קטנה שאין בא מתקני חצר. לדברי המנהלת הרעש גורם פחדים לילדים והם בוכים בזמן שקיים רעש, הילדים הגמולים בכיתת פעוטות חזרו להרטיב וילדים רבים מסרבים לבוא למעון".

בנוגע לסכנה הבטחונית נכתב כי "הורים רבים הפוחדים ממצב הבטיחות במעון מוציאים את הילדים בשעה מוקדמת.
מבחינה ביטחונית – חלק מהפועלים מהמגזר ולא ידוע עם יש להם אישור משטרה להיות במוסד חינוכי".

בימים האחרונים שלחה סגנית מנהלת תחום מעונות יום במשרד הכלכלה, נועה אביטל, מכתב למעון בו נכתב כי מבדיקה של משרד הכלכלה, השהות במעון במהלך העבודות מהווה "סכנה מיידית לשלום הילדים", לאור הממצאים הופעלו גורמי הבטיחות במשרד הכלכלה ובעיריית אלעד לבחינת ההיבטים הבטיחותיים המסכנים.

המכתב שנשלח להורים

הגדלה

במכתב נכתב כי "עד לפתרון הנושא, אין באפשרותנו לשלול סכנה בעת היציאה והכניסה מהמעון. לכן, כל הורה יחליט בעצמו אם להביא את ילדו למעון, ובאחריות ההורה בעת הכניסה והיציאה מהמעון לוודא כי לא נשקפת סכנה לילדו כתוצאה מעבודות הבנייה".

"לאור הסכנה, אין אנו מאשרים יציאת הילדים לחצרות כל זמן שמתבצעות עבודות הבנייה, למען בטיחותם ושלומם של ילדי המעון".

למרות המכתב החד משמעי, ולמרות התרעות ההורים ואנשי הצוות בגן, עיריית אלעד לא מצאה פתרון למעון. לטענת גורמים בעירייה, לא ניתן לשלוט בעבודות מכיוון שלמרות שהשטח הוקצה על ידי העירייה לבניית בית כנסת, כרגע העבודות מבוצעות על ידי גורם פרטי ולא על ידי העירייה.

גורמים בעירייה התייחסו לטענה אחרת שהעלו ההורים, הנוגעת לעובדה כי הפועלים, בני מיעוטים, עלולים להוות סכנה בטחונית חמורה מאחר והם מסתובבים בתוככי מתחם המעון. לטענת העירייה, בעקבות הסכנה, נעשים מאמצים למניעת כניסתם של שוהים בלתי חוקיים למתחם. אלא שהדבר לא מרגיע את ההורים הדואגים: "זו ממש סכנת נפשות לשלוח לשם ילדים, מחר אחד העובדים ישתגע ולא יהיה שם אף אחד לעצור אותו" אומר הורה בשיחה עם "כיכר השבת".

ר. אמא לילד במעון אומרת בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו מרגישים חסרי אונים, אנחנו לא מקבלים מענה משום גורם שאמור לקחת אחריות על הילדים שלנו. התקשרתי היום עשרות פעמים לכל הטלפונים במשרד הכלכלה, שאחראים על הנפקת הדו"ח, ולא היה מענה. ניסיתי להתקשר למחלקת הנדסה בעיר כמה וכמה פעמים ואין מענה, גם כאשר התקשרתי למספר הנייד של המהנדס לא היה מענה".

"אף אחד לא לוקח אחריות על ילדינו ולא רק זאת אלא שאומרים להורים שהאחריות על הכנסת הילדים למעון היא עליהם. משיחה שקיימתי עם מנהלת המעון היא אמרה לי במפורש שלפי הוראות התמ"ת אסור לבנות בשטח מעון ילדים בזמן שהילדים שוהים בו ואילו כאן כולם שותקים ורק מחכים שההורים הם אלו שיפעלו", אומרת ר.

"זהו מעון ששוהים בו כ-83 ילדים קטנים בלי מאבטח. בשל המצב של הפיגומים הילדים כבר חודש. לא יוצאים לחצרות וכלואים בתוך המבנה במשך כל זמן הפעילות.כפי שניתן לראות במכתב של המבקר מטעם התמ"ת שביקר במקום, המקום אינו ראוי במצבו הנוכחי לשמש מעון לילדים אבל אף אחד לא מוכן לטפל בנושא".

"וכמובן שלא צריך להזכיר לכולם את המצב הבטחוני הרגיש שקיים היום וכאן מדובר במעון עם ילדים קטנים בלי אף גורם מאבטח שפועלים ערבים עובדים עם כלי עבודה בתוך שטח המעון" מסיימת ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר