שיחה תורנית חריפה במיוחד

הרב זלזניק: הסיבה לפיגועים בישראל - חוק הגיוס של לפיד

יעלון? "שונא ישראל"; החרדקים? "ימח שמם וזכרם"; האשם בפיגועים: "חוק הרשע של לפיד הרשע" ומדוע 'בעל הפראק' יישב בצואה רותחת? • הרב זלזניק מ'מאור התלמוד' בשיחה חריפה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דב אהרון זלזניק (באדיבות המצלם)

בשיחה תורנית חריפה במיוחד שנשא לאחרונה הרב דב אהרון זלזניק, מראשי ישיבת 'מאור התלמוד' שברחובות והמזוהה עם קבוצת 'הפלג', האשים הרב את גזירות הגיוס של ממשלת נתניהו שגרמה לגל הפיגועים האחרון. כמו כן מייחס הרב את פיטוריו של שר הביטחון הקודם משה (בוגי) יעלון לעובדה שהיה מעורב בחוק הגיוס.

"כיכר השבת" מביא את דבריו המלאים:

"אותם המסיתים רשעים, כי בחורי ישראל רוצים להיות טובים, אבל הצבא הארור הזה לוקח אותם לכור ההיתוך שלהם ומקלקל אותם רחמנא ליצלן. ומי שומר עלינו אם לא שומרי המדים? הקדוש ברוך הוא שומר עלינו. ומה שאנחנו צריכים לעשות זה רק להתפלל.

"רואים בחצי שנה האחרונה מאחרי סוכות וגם בחג הסוכות עצמו, צרות גדולות. פיגועים, כל שבוע פיגועים, ואנשים נהרגים. נהרגה ילדה קטנה במושב שיש בו אפילו כיתת כוננות ששמרו, השם ירחם, הרגו אותה. למה כל זה קורה לנו?

"התשובה לכך; כי כל זמן שמדינת ישראל כיבדה את בני הישיבות ופטרה אותם מגיוס, אז מגיע להם באמת שכר על זה כי הם מכבדים את התורה, והשכר הוא שהקב"ה ישמור עליהם שלא יהיו אסונות, וכל הפיגועים האלו האחרונים הקב"ה היה מונע אותם גם כן, אך כאשר מדינת ישראל וממשלת הזדון בראשות נתניהו העבירה שוב את חוק הרשע של לפיד הרשע (חוק הגיוס) ועוד הוסיפו על זה גזירות, ונכון שעשו איתם הסכמים אבל בפועל הוסיפו עוד גזירות. בכזה מצב אומר הקב"ה 'אתם לא רוצים לשחרר את בני הישיבות מגיוס, איבדתם את הזכות שלכם, ונראה כעת איך תתמודדו', כמו שכתוב - אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר.

"כעת מדינת ישראל הורידה את השמירה הזו שהייתה להם, והם שולחים את החרדקים ימח שמם וזכרם והם נלחמים ומוציאים בחורים תלמידי חכמים בני תורה ומפילים אותם ברשת שלהם בכל מיני תכסיסים. וביחוד הם נלחמים ומשקיעים בבחורי ישיבות מבני עדות המזרח שהם כל כך חביבים לנו. אבי מורי זצ"ל היה סוגר את הגמרא ויחד עם הגאון רבי ברוך טולדנו ועוד גדולי ישראל מסרו את נפשם לפני חמישים ושישים שנה כדי להציל את בני עדות המזרח מכליה רוחנית. ואני מרגיש את עצמי שייך לזה כי אבי ז"ל היה מאלו שהקימו את עולם התורה הספרדי, וכעת לא מודיעים להם והם לא יודעים.

"תדעו לכם, מי שנופל לרשת הצבא נופל לסיטרא אחרא. אומרים להם שיש אוכל כשר בהכשר הבד"צ. זה הכל שטויות והבלים. כי גם עם האוכל הכי כשר שיהיה שם, מאכילים אותם גם ברשע, בשנאה לעם ישראל ובשנאה לקב"ה ותורתו. זה אוכל כשר? זה גורנישט.

"חשבתי לעצמי, הרי בוגי יעלון (שר הביטחון לשעבר) השתתף בחוק הגיוס החדש, ואותו בוגי כל כך סמכו עליו ואמרו הוא יעזור לנו, וממנו לא יצא נזק וכו', והרי אנחנו יודעים שהוא עשה בחוק תכסיסים ותרגילים, והכל נגד עם ישראל. והקב"ה פיטר אותו מלהיות שר הבטחון. כי שקר לא מחזיק, והקב"ה יודע שהוא שיקר וכל מה שהוא עשה זה להכניס דברים רעים לחוק הגיוס כדי שיהיה נגד בחורי הישיבות שהם העתיד של כלל ישראל. ולמרות שהוא הציג את עצמו כחבר של בעל הפראק הזה או בעל הפראק האחר, אבל הוא שונא ישראל. ובגלל זה הקב"ה פיטר אותו והיום הוא מסתובב ברחובות ומחפש אנשים שישמעו את קולו, ובשורה תחתונה כל אחד יודע שהיום יש שר בטחון אחר וזה לא אותו בוגי. ונכון, כי השר הבטחון האחר שנכנס לא יותר צדיק, אבל לבוגי הגיע על מה שהוא עשה לעולם התורה, והקב"ה נתן לו את זה בגדול.

"ובהחלט הקב"ה ישלם ככה גם לחרדקים הללו, ושמענו לאחרונה על דבר חדש ומזעזע - 'חרדק עם פראק'... הוא הלך עם הפראק לבחור ישיבה טהור והפיל אותו לזרועות הצבא רחמנא ליצלן, עד איפה זה יגיע? מי זה הבנאדם הזה, הוא מתפלל בכלל? אבל הקב"ה יודע. אל תחשוב שאם אתה לובש פראק הקב"ה לא יעניש אותך, הוא יודע בדיוק את מעשיך, והוא יודע להבדיל בין לובש פראק שעובד אותו בטהרה לבין לובש פראק שמפיל בחורים לצבא.

"היום יש את העיתונים והעלונים שמנסים להטעות אותנו, שהיום יש דרך אחרת. שאפשר כביכול ללכת לצבא והם ישמרו עלינו שלא ניפול. זה השטיפת מוח שעשו לקנטוניסטים ברוסיה ושעושים גם לקנטוניסטים של היום.. לוקחים אותם בכוח לשבי, זה נקרא אונס. אונס.

"לא יעזור להם שום דבר, וכשהם יבואו למשפט בבית דין של מעלה וישאלו אותם 'למה עשיתם את זה', 'למה לקחתם בחורי ישיבות מספסלי בית המדרש אל מלכודת הצבא', הם לא יוכלו להגיד 'זה היה מרצונם הם באו מעצמם, אנחנו רק שכנענו'. זה נקרא לשכנע? לשלוח לבחור צעיר אחד עם פראק וככה להפיל אותו לזרועות השמד? זה אונס. ואתם לא תינקו מזה כשיגיע זמן המשפט שלכם.

"היה יהודי בירושלים בשם הגאון הרב אריה לוין ז"ל, היו לו מידות טובות בצורה מופלאה והוא בין השאר היה ידידם של כל הרשעים מראשי השלטון דאז. הרב לוין בתמימותו שאל את הרב מבריסק מדוע שונאים אותם והאם לא מן הראוי יותר להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה. ענה לו הרב מבריסק בשאלה: על מי אתה מכוון בתפילה כשאתה אומר 'ולמלשינים אל תהי תקווה', ועל מי מתפללים שיחזור בתשובה?

"והתשובה לכך המשיך הרב מבריסק, כי שני סוגי רשעים. יש את האיש הפשוט שנופל בפח של הרשעות שסביבו ככל חילוני ממוצע, עליו צריכים להתפלל שיחזור בתשובה. אבל כשמדובר בראשי השלטון, הם הרי באים בכוונה תחילה להחטיא את ישראל ולהרחיקם מהקב"ה עם כל מיני תככים ותכסיסים, וכוונתם לעקור את הדת מכלל ישראל. עליהם צריכים להתפלל סיים הרב מבריסק 'ולמלשינים אל תהי תקווה וכל הזדים מהרה תעקר ותשבר ותמגר'.

"אותו בעל הפראק שהחטיא את הבחור, הוא חושב שהוא לא נכלל ב'על הזדים מהרה תעקר', אבל לא כן הדבר. גם הוא נכלל באותה תפילה, וצריכים להתפלל גם עליו שיעקר וישבר, כי הוא מחטיא את ישראל.

"אנחנו צריכים לדעת שזה לא אחד ולא שניים שמפילים בחורים לצבא, וכל אותם שעושים כן ייענשו ולא ייצאו מהגיהנום. והם בטח יודעים מה זה גיהנום. ואם הם לא יודעים מה יש בגיהנום אני יספר להם; יש שם צואה רותחת.. ובצואה הרותחת יישבו בעל הפראק הזה וכל אותם המסייעים לרשעים האלו יחד עם בוגי והרשעים שעשו את החוק נגד עולם התורה", סיים הרב זלזניק המזוהה עם קבוצת 'הפלג' את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר