מחקר: הזמן הטוב ביותר ביום לצאת לריצה - שעות הערב המוקדמות

לא תמיד לוח הזמנים שלנו גמיש, אך כשהוא כן, כדאי לדעת מהו הזמן האפקטיבי ביותר ביממה לצאת לריצה, לפי מחקרים. 5 סיבות מדוע כדאי לכם לשנס מותניים ולרוץ דווקא בערב (בריאות)

יוצאים לרוץ? רק בשעות הערב המוקדמות (צילום: shutterstock)

5 סיבות מבוססות מחקרים מדוע הזמן האפקטיבי ביותר ביממה לצאת לריצה - זה בערב. אמנם, לא תמיד לוח הזמנים גמיש, אבל כדאי להשתדל לתזמן את הריצה לשעות הערב המוקדמות.

1. אתם גמישים יותר

כשאתם שולפים את עצמכם מהמיטה לאחר כמה שעות שינה, הריצה עלולה להיות מאתגרת יותר, כי השרירים נוטים להיות נוקשים מחוסר תנועה. משמעות הדבר היא שאם לא תקדישו לפחות חצי שעה של מתיחות בבוקר, לפני הריצה, אתם עלולים למתוח שריר (ובכנות, למי יש חצי שעה פנויה על הבוקר?)

מצד שני, בשעות הערב, טמפרטורת הליבה של הגוף גבוהה יותר, והוא ערוך להגיב לשינויים על פני השטח (עליות, ירידות) בקלות ובגמישות רבה יותר.

2. יש סיכוי גדול יותר שתרדו במשקל

לאחר הצום הממושך בלילה, הורמוני חילוף החומרים בגוף נכנסים להאטה. לכן כדאי לרוץ לפני ארוחת הערב, כשמערכת חילוף החומרים מתפקדת במלואה, מה שיסייע לגוף להמשיך לשרוף קלוריות אל תוך הלילה.

יש גם יתרון פסיכולוגי לריצה בערב: אם רצתם חמישה קילומטרים, סביר להניח שתעדיפו לסיים את היום מהר יותר, ולא תבזבזו זמן באכילת ג'אנק פוד.

3. יהיה לכם קל לשמור על הקצב

תפקוד הריאות טוב יותר ב-6% בערב לעומת הבוקר, לפי מחקר שנערך לאחרונה. כלומר, קצב משופר יותר בעת הריצה.

4. אתם יכולים להגיד שלום ללחץ וסטרס

התרופה הטובה ביותר אחרי יום קשה במשרד / עם הילדים / עבודה בבית היא לרוץ בלילה. אימוני ספורט מגבירים את ייצור האנדורפין, הורמון הנמצא במוח שמשכך כאבים, משפר את מצב הרוח וכמובן, עוזר להירגע.

5. כמו כן, תוכלו לישון טוב יותר בלילה

מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה, מצא שאנשים שמבצעים פעילות גופנית בשעות הערב, מסוגלים להירדם תוך 30 דקות לאחר אימון. ככל הנראה, בשל לחץ דם מופחת והשרירים המתוחים לאחר הריצה. כעת, נסו להיזכר מתי הייתה הפעם האחרונה שפשוט נכנסתם למיטה - ונרדמתם. לא קורה הרבה? אחרי ריצה, זה יקרה תמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר