שר הביטחון: גם אם אלאור אזריה טעה, צריך לגבות אותו

משמעות מיוחדת ישנה, כשהצהרה על הצורך לגבות את החייל היורה יוצאת מפי שר הביטחון. ליברמן הופיע היום לראשונה בועדת חוץ וביטחון וסיפק התייחסויות מעניינות לנושאים שעל הפרק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השר ליברמן בוועדה (צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי)

לראשונה מאז נכנס לתפקיד שר הביטחון, הופיע היום (שני) השר אביגדור ליברמן, בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון. כמה סוגיות שעל סדר היום המדיני והביטחוני עלו בדיון ובסקירה של מנכ"ל המשרד אודי אדם.

את הדיון פתח אביגדור ליברמן בהצהרה: "האיום האיראני הוא עדיין האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל. זה שמדינות העולם מנסות להתעלם מהפרה בוטה של החלטות של מועצת הביטחון של ההסכם, שהן עצמן חתמו עם איראן, זה אומר דרשני, כי איראן מצידה ממשיכה בכל הכוח בתכנית הטילים שלה ובתכנית הצבאית ולא צריך לנחש מה היעד של תכנית הטילים. ראינו במצעד הצבאי שלהם בטהרן שכתבו ש'צריך למחוק את ישראל', בעברית".

גם סוגיית משפטו של החייל אלאור עזריה עלתה בדיון, וליברמן אמר כי הוא עומד מאחורי העמדה אותה הביע מלכתחילה, לפיה יעלון טעה כשקבע מראש שהחייל סרח, עוד בטרם הגיע העניין לבירור בבית הדין הצבאי: "אף אם החייל טעה, צריך לתת לו גיבוי ולא להתנפל עליו".

בהמשך, ליברמן אף מנה את האיומים הבטחוניים הרבים בפניהם ניצבת ישראל: "נושא העורף מקבל מבחינתנו עדיפות עליונה, כי אני לא מכיר עוד אף מדינה שמתמודדת כרגע עם כל-כך הרבה איומים כמו ישראל: דאע"ש בגבול סיני, חמא"ס וג'יהאד ברצועת עזה, חיזבאללה בלבנון ואל-קאעידה בסוריה - כל אויבינו מתכוונים להפוך את המערכה הבאה כמתקפה כנגד העורף הישראלי, נגד אוכלוסייה אזרחית. בעימות הבא זה ברור שינסו לפגוע באנשים חפים מפשע".

"אנחנו חייבים למחוק אצל כל אחד מהאויבים שלנו את המוטיבציה לנסות אותנו בפעם השנייה, במידה וינסו אותנו בפעם הראשונה", אמר שר הביטחון, "אבל קודם כל למחוק כל רצון וכל מוטיבציה להתעסק איתנו. אם מישהו מנסה לכפות עלינו עימות - כל עימות חייב להסתיים בהכרעה".

במהלך הדיון שחלקו היה חסוי, הוסיף ליברמן, כי הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע להתמודדות מול הטרור בעזה וביו"ש היא שהיוזמה תהיה בידי ישראל כי זו הפונקציה שקובעת הצלחה, ושישנם כבר מהלכים חדשים שהוחל ביישומם וגובשה מדיניות חדשה בנוגע לגזרים ומקלות כלפי המקומות מהם יוצאים טרור ואלו שלא.

בהקשר להערכות גורמי ביטחון כי שיפור המצב הכלכלי והתעסוקתי אצל הפלסטינים הוא גורם המוריד את מפלס הטרור, הסכים עם זה שר הביטחון: "בגדול - הדבר נכון, אך החמאס מנצל את הידיעה הזו, וכך אם בין השנים 2013-2015 שולש מספר אישורי היציאה של פלסטינים, ראינו גם עליה במספר האירועים שאישורים אלה נוצלו למען פעילות חבלנית. אותו דבר אנו רואים בעיר חברון, שהיא גם מוקד של קנאות גדולה, וממנה יצאו הרבה מהמחבלים לאחרונה, למרות שהיא גם מרכז עסקי גדול ומשגשג אצל הפלסטינים. לכן הכל צריך להיבחן בפני עצמו ולהיעשות באיזון ובמידה.

ליברמן התייחס לסערת מינוי הרבצ"ר החדש איל קרים, אמירותיו בעבר והתנצלויותיו לאחרונה, ואמר כי הוא סומך על רב אלוף איזנקוט שבדק את העניין, מכיר את האיש, ומחויב לנורמות ולערכים של צה"ל. "אני מתכוון לאשר את המינוי", הצהיר השר והסביר, כי בבדיקה שערכו הרמטכ"ל וראש אכ"א הובהר על ידי הרב קרים שהדברים שצוטטו נאמרו במסגרת 'פלפול תורני', ולא במסגרת תפקידו הצבאי והוא חזר בו מן הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר