"גזר על עצמו גלות, ידע שהוא נקי"

תקווה ב'שובו בנים': האם הרב ברלנד ישוחרר למעצר בית?

חסידיו ומעריציו של הרב אליעזר ברלנד תולים תקוות כי מחר הוא ישוחרר למעצר בית, במידה ויגיע לביתו ב'חומה השלישית', יש מי שכבר מתכנן לערוך עצרת תמיכה מתחת לביתו של הרב (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב ברלנד ברגע מעצרו, אמש (צילום: מתוך ynet)

נערכים לשחרור: שלוש שנים עברו מאז עזב מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד את ישראל ועבר דרך מדינות שונות בשל תלונות שהוגשו נגדו עד שאמש (שלישי) הוסגר וחזר לארץ.

בקרב חסידיו היו בטוחים כי בית המשפט ישלח את הרב לזמן ממושך במעצר אך ההחלטה אמש לשלוח את ליומיים מעצר, אותם הוא מעביר בנתיים בבית החולים, מגבירה בקרב חסידיו את התקווה כי מחר הוא ישוחרר לביתו.

שלב אחר שלב • כך נעצר הרב ברלנד (צילום: מתוך ynet)

ב'שובו בנים' נערכים לשחרורו של הרב ברלנד כבר מחר. תקוותם כי המשטרה לא תבקש הארכת מעצר נוספת ותסתפק במעצר בית בשל מצבו של הרב.

במידה והרב אכן ישוחרר הוא צפוי להגיע ל'חומה השלישית' בירושלים ואחרי שלוש שנים לחזור למעונו המיתולוגי בסמוך למאה שערים ויש מי שכבר מתכנן לערוך עצרת תמיכה מתחת לביתו מיד עם שובו.

צפו בווידאו • הרב אליעזר ברלנד וחסידיו שרים במטוס (צילום: באדיבות המצלם)

אך בחסידות יש מי שגם מצנן את האווירה וחושש שהמשטרה תבקש הארכת מעצר, או לחילופין מעצר בית רחוק מירושלים וללא קבלת קהל מלבד בני משפחתו הקרובים.

"אין ספק, עכשיו לכולם ברור - הרב ברלנד קיבל על עצמו גלות של שלוש שנים", אומרים חסידיו ומקורביו בשיחה עם "כיכר השבת". "עכשיו זה שקוף מתמיד, הנה, הרב חזר וכבר הולך להשתחרר. הוא לא יכל לעשות את זה לפני שנה? שנתיים? יכל וידע שהוא נקי אבל הוא קיבל על עצמו גלות, הגלות הסתיימה והוא חזר. הצדיק לא פחד ולא פוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר