מסגד משודרג בבית החולים רמב"ם: "התייעצנו עם גדולי תורה"

בית תיפלה משודרג עבור מוסלמים נחנך בבית החולים רמב"ם לטוב המבקרים המוסלמים. רב בית החולים הרב שמואל קפלן, סיפר בשיחה ל"כיכר השבת" כי בתמורה לאישור בניית המסגד הוא דרש לשפץ את בית הכנסת שמשמש את המתפללים היהודים

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית תיפלה משודרג עבור מוסלמים נחנך בבית החולים רמב"ם לטוב המבקרים המוסלמים. רב בית החולים הרב שמואל קפלן, סיפר בשיחה ל"כיכר השבת" כי בתמורה לאישור בניית המסגד הוא דרש לשפץ את בית הכנסת שמשמש את המתפללים היהודים.

"לפני 12 שנה קבלן מוסלמי ביקש לפתוח מסגד. ההנהלה שלחה אותו אלי בכדי שאני אאשר לו את זה" מספר הרב קפלן. "אחרי ששוחתי איתו אישרתי את זה". הרב מספר כי לפני הקמת המסגד "היינו רואים כל הזמן את המוסלמים מתפללים בדשא, בחדרים ובכל רחבי בית החולים - זה הפריע ולכן הקצנו שטח שייבנה שם מסגד".

הרב ממשיך ומספר: "הוספתי לו - 'אם אתה רוצה לבנות את המסגד ולקבל אישור, להבדיל תשפץ את בית הכנסת' וכך הוא עשה. הוא שיפץ בית בית הכנסת בפאר מיוחד במאות אלפי שקלים". ביום חמישי האחרון, הגיעו שר הדתות דוד אזולאי וצוות משרדו לבקר בבית הכנסת המשופץ.

הרב קפלן (באדיבות המצלם)

הייתה התלבטות אם לאפשר למוסלמי לשפץ בית כנסת?

הרב קפלן אומר כי לפני ההחלטה הוא עבר ייעוץ עם גדולי תורה, "הרבה פוסקים מתירים. כמו בית המקדש והמלך הורדוס שהיה לא יהודי... לכן אישרנו לו".

לאחרונה, שופץ ושודרג המסגד מחדש. "את בית הכנסת לא צריך לשפץ כי הוא מופאר" מסביר הרב שמספר על הפעילות הדתית בבית הכנסת: "יש שיעורי תורה קבועים ודף יומי. בית הכנסת פעיל ביותר, יש שם כמה מניינים לכל תפילה. גם סעודות שבת אנחנו עורכים במקום, מגיעים בחורי ישיבות בכדי לחזק את המניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר