15 שניות

אוטובוס "ירוק" ייטען בכל תחנה באמצעות החשמל

קו אוטובוסים חדש שיתחיל לפעול בז'נבה שבשוויץ ישתמש באוטובוס חדשני שיטען בכל תחנה באמצעות מתקן מיוחד ובמהירות גדולה. האוטובוס ה"ירוק" יוציא פחות עשן ויביא לחיסכון (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

שינוי משמעותי בתחום התחבורה הציבורית והשמירה על איכות הסביבה. העיר ז'נבה שבשוויץ תפעיל בקרוב את האוטובוס החשמלי TOSA, בעל שיטת הטעינה הייחודית. טעינה קצרה של 15 שניות בכל תחנה בה הוא עוצר במהלך הנסיעה שמעניקה לו די חשמל כדי להגיע לתחנה הבאה. הטעינה מתבצעת באמצעות זרוע-טעינה שמתחברת באופן עצמאי כשהוא עומד בתחנה. זאת בנוסף לטעינה בקצב בינוני - 3 עד 4 דקות - בתחנות ההתחלה והסוף של הקו, וטעינה ארוכה - מספר שעות - במהלך הלילה.

אוטובוסים שעובדים באמצעות חשמל הם לא המצאה חדשה כבר כיום ישנם ערים באירופה שבה ישנם אוטובוסים כאלה אך הם ניזונים בדרך כלל באמצעות חיבור ישיר לקו מתח עליון בדומה לרכבת הקלה שמגביל את התנועה של האוטובוס ומאלץ אותו לנסוע בנתיב קבוע. גם התחליף של בטריה ארוכת טווח אינו יעיל במיוחד כיוון שיש צורך בהטענה ארוכה המחייבת מצברים גדולים וכבדים, שתופסים נפח מתא הנוסעים ומסרבלים את הרכב ולכן ההמצאה שלTOSA משמעותית ויעילה.

על פי הדיווח ב-YNET, הקו בו ינועו 12 האוטובוסים החדשים (23) נע בין שדה התעופה הבינלאומי של ז'נבה לפרבר של העיר (Praille-Acacias-Vernets), ובמהלכו 13 תחנות לטעינה מהירה בסך הכל. לדברי החברה, השימוש באוטובוס החשמלי יחסוך כ-1,000 טון פליטת CO2 ליום, חומר שפוגע בשכבת האוזון, בהשוואה לאוטובוס בעל מנוע דיזל כפי שאנו משתמשים כיום בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר