"ש"ס בידי ילדים"

חיים כהן: אריה דרעי מפקיר את בני התורה הספרדים

חיים כהן, שהיה אחד האנשים הקרובים ליו"ר ש"ס אריה דרעי, מותח עליו ביקורת חריפה: "האמנתי ברעיון שהוא מייצג, היום כבר לא; זה לא אישי, זה אידיאולגי" • דרעי בתגובה: "גיבובי הבל" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: אין מי שמעט בקי בנעשה במערכת הפוליטית בכלל ובש"ס בפרט, שאינו מודע לחברות העמוקה וארוכת השנים בין חיים כהן, לשעבר ממקורבי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ליו"ר ש"ס אריה דרעי. זוהי ידידות קרובה והדוקה שהפכה לאגדה ודוגמה לכך שכן תיתכן חברות אמת, ללא אינטרסים, בזירה הפוליטית.

כעת חושף "כיכר השבת", כי בשנה האחרונה התפתחו חילוקי דעות בין השניים, מה שאף גרם לנתק ביניהם - לאחר עשרות שנים של ידידות וחברות אישית, כאמור. במרכז המחלוקת - העובדה כי כהן חלק על התנהלותם של דרעי ותנועת ש"ס, בין היתר - בכל הקשור לבני התורה הספרדים.

השניים הכירו כבר בשנות ה-90, בתקופת כהונתו הקודמת של דרעי כיו"ר ש"ס, בעת שכהן היה מקורבו האישי של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. גם במשך כל התקופה בה אלי ישי שימש כיו"ר ש"ס, נותר כהן איש סודו הקרוב של דרעי, שהלך איתו צעד אחר צעד ויחד בנו את תהליך חזרתו של דרעי לראשות ש"ס.

בראיון בלעדי ל"כיכר השבת", מתייחס כעת כהן לראשונה לניתוק בינו לבין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "אני הלכתי עם דרעי עשרים שנה, כי האמנתי ברעיון שהוא מייצג, שהוא, בעצם, לשרת בעיקר את ציבור בני התורה הספרדים. האמנתי שהוא יחזיר לבני התורה הספרדים את מה שחסר להם - ואני מדגיש: בני תורה. כעת, הגעתי למסקנה שהוא לא נמצא שם", טוען כהן.

יש לך קשר עם אריה דרעי?

"התרחקנו אחד מהשני. אני רוצה לעסוק בלאחד את ציבור בני התורה הספרדים. יש מי שעסוק בהפוך".

בהקשר לפרשת רמי סדן, מגלה חיים כהן: "אני חשבתי שבסערה הזו מתאים היה שיטפל אך ורק יגאל גואטה. דווקא בנושא של הסמינרים היה אמור לטפל אך ורק אריה דרעי. אבל הכל התהפך. הפכו את עיקר המאבק של המפלגה לרמי סדן, ואת הסמינרים זרקו למישהו אחר. מה עושים כל שבעת חברי הכנסת? אחד עסוק בלריב עם גפני והשני בלהפגין מול ערוץ 10. דרעי הפקיר את ההנהגה בידיים של כמה ילדים - בכל העניינים הקשורים לציבור בני התורה".

יודגש, כי הנתק המדווח וחילוקי הדעות הקשים הינם מפתיעים ביותר, ואף פעם לא עלה על הדעת כי כך תתגלגל מערכת היחסים הקרובה ביניהם. בל נתפלא - יש מי שאומרים - כי מאחורי ההתפתחות הזו ישנו סיפור נוסף, אחר לחלוטין, מזה הנראה כעת.

"חשוב לי להדגיש", מוסיף חיים כהן, "כי לא מדובר בעניינים אישיים שהתגלעו ביני לאריה דרעי - שברמה האישית אני חבר שלו ואוהב אותו - אלא רק בעניין עקרוני ואידאולוגי".

כזכור, מונה לאחרונה חיים כהן לתפקיד יו"ר קבוצת 'קו עיתונות', כנציגם של אנשי עסקים מדרום אמריקה שרכשו אחוזים גבוהים מהבעלות על הרשת. בקרב פרשנים כאלו ואחרים במגזר החרדי רווחה השמועה, כי מדובר בצעד נוסף של הפיכת העיתון ל'"יום ליום" החדש - כעיתון הבית של תנועת ש"ס - אפילו עד כדי מהלך של ביטאון יומי. אך כעת, כאמור, מתברר , כי התמונה הפוכה לחלוטין, בשל היחסים המעורערים קשות בין יו"ר ש"ס ויו"ר הרשת, החבר לשעבר.

איך זה יתבטא ברשת 'קו עיתונות', שאלנו את חיים כהן.

"אין ספק שבמדיה יש כוח גדול. המטרה שלי, להשתמש בזה ככלי לעזור לבני התורה הספרדים".

העיתון יהפוך לכלי ניגוח בשר דרעי?

"אני עסוק בסור מרע ועשה טוב. אם אריה ישרת את ציבור בני התורה - העיתון יהיה כלי לסייע לו. אם אריה יתעסק בדרכים אחרים - העיתון יהיה כלי לעזור, בעיקר לבני התורה", מסיים חיים כהן את דבריו.

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה לדברים: "העצרת ההיסטורית של למעלה מרבבת ילדי 'בני יוסף' שנערכה השבוע באצטדיון ארנה ופריחתה חסרת התקדים של רשת החינוך של תנועת ש"ס, הם התשובה מול גיבובי ההבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר