מתח ב'שובו בנים'

מעצר הרב ברלנד: בית המשפט דחה את ערעור המשטרה

שעות ספורות לפני הדיון בהארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, ערערה המשטרה נגד הארכת המעצר הקודמת אך ביהמ"ש שלח אותה לדיון שנקבע מראש בו ישתתף הרב ברלנד (אקטואליה)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בית משפט המחוזי בלוד דחה בצהריים (חמישי) את ערעור המשטרה על הארכת המעצר האחרונה של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, ושלח אותה לדיון שנקבע מראש בבית המשפט השלום.

הבוקר, הגישה המשטרה במפתיע ערעור לבית המשפט המחוזי על הארכת המעצר ביומיים של הרב ברלנד, כפי שניתן בבית משפט השלום.

לדברי גורמים שנכחו בדיון - שכאמור התקיים בדלתיים סגורות - השופט יעקב שיינמן מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר כי מדובר בדרך עקומה.

כאמור, בית המשפט דחה את הערעור ושלח את המשטרה לדיון שנקבע מראש לשעה 16:00 בבית המשפט השלום. השופט מתח ביקורת על ההתנהלות המשטרתית אותה הגדיר כלא תקינה ואם כי אילו היה יכול היה מטיל על המשטרה הוצאות בשל הדיון המיותר.

בעקובת כך, בשעה 16:00 ייערך הדיון בבית המשפט השלום, שם תבקש המשטרה לשוב ולהאריך את מעצרו של הרב ברלנד.

בניגוד לדיווחים שונים, הרב ברלנד עצמו צפוי להשתתף בדיון זאת לאחר ששוחרר בשעה האחרונה מבית החולים, שם אושפז מיד לאחר הארכת המעצר שלשום, תחת אבטחה כבדה של שירות בתי הסוהר וכוח יס"מ.


כזכור, ביום שלישי נחת הרב ברלנד בישראל לאחר קרוב לארבע שנים בהם נדד בין מדינות שונות בשל דרישת המשטרה לחקור אותו.

ביום שלישי, עם החלטת בית המשפט להאריך ביומיים בלבד את מעצר הרב, אמרו חסידיו ותלמידיו הקרובים בשיחה עם "כיכר השבת": "אין ספק, עכשיו לכולם ברור - הרב ברלנד קיבל על עצמו גלות של שלוש שנים. "עכשיו זה שקוף מתמיד, הנה, הרב חזר וכבר הולך להשתחרר. הוא לא יכל לעשות את זה לפני שנה? שנתיים? יכל וידע שהוא נקי אבל הוא קיבל על עצמו גלות, הגלות הסתיימה והוא חזר. הצדיק לא פחד ולא פוחד".

בהקלטה שפורסמה השבוע ב"כיכר השבת" נשמע אחד מחסידי הרב ברלנד משוחח עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני שאומר: "אני אמרתי, יש אנשים מלעיזים - צריך להגיד להם: זה רשעות, אסור לדבר. רק בבית דין. אף אחד לא יכול לדבר על מישהו דבר רע. בגלל שהוא חושב כך אז זכותו לפרסם? זה לשון הרע גמור".

לדברי הגר"ש בעדני: "הוצאת שם רע, של התלמיד חכם הזה, זה זלזול בתלמידי חכמים. לא כל אחד יחליט על השני אם הוא בסדר, זה רשעות, מי שעושה דבר כזה - ייתן את הדין, אסור ללכת לאף אחד - רק לבית דין, ואז הם יחליטו. איסור חמור מאוד, יהיה לו גיהנום, לשון הרע על תלמיד חכם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר