סערת המשורר

ליברמן למפקד גל"צ: אולי תשבחו גם את ספרו של היטלר

שר הביטחון, אביגדור ליברמן זימן אליו לפגישה את מפקד גלי צה"ל ירון דקל ונזף בו על שידור שירו של מחמוד דרוויש. "הוא אינו יכול להיות חלק מהנרטיב המכונן של הישראליות" (ברנז'ה, מדיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ירון דקל (פלאש90)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש עם מפקד גל"צ, ירון דקל בנוגע לסערת המשורר הפלסטיני, מחמוד דרוויש, ששירו הוקרא בתחנה הצבאית.

בפגישה הדגיש השר ליברמן כי אין כל התערבות של הדרג הפוליטי בתכנים המשודרים בגל"צ, אך ייעודה של תחנת רדיו צבאית בחברה דמוקרטית ומורכבת כמו החברה הישראלית הוא לחזק את הסולידריות בחברה ולא להעמיק שסעים ובוודאי שלא לפגוע ברגשות הציבור. השר ליברמן הבהיר שיש הבדל גדול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי ומחובתם של מפקדי התחנה להבהיר זאת למגישים, לכתבים ולעורכים בתחנה.

השר ליברמן אמר בפגישה כי מחמוד דרוויש שקרא בשיריו להסתלקותו של העם היהודי מארץ ישראל וכתב ש"בשרו של הכובש יהיה לי למאכל" – אינו יכול להיות חלק מהנרטיב המכונן של הישראליות כפי שהוצג בתכנית ששודרה בגל"צ. השר ליברמן אמר למפקד גל"צ כי לפי אותו היגיון ניתן גם לצרף לנרטיב הישראלי את מורשתו של המופתי אל-חוסייני או לשבח בשידור את האיכות הספרותית של "מיין קאמפף".

השר ליברמן הזכיר בשיחה כי גם סגן שר הביטחון ממפא"י, צבי דינשטיין, אמר בעבר בכנסת כי "מחמוד דרוויש מסיט בצורה בלתי מרוסנת נגד מדינת ישראל והעם היהודי היושב בה וכי הוא מעורר בשיריו ובהופעותיו הפומביות רגשי איבה כלפיהם".

מפקד גל"צ, ירון דקל, אמר בפגישה כי הוא רואה חשיבות בשמירה על חופש הביטוי וטקסטים לימודיים אין פירושם הזדהות עם הנאמר אך ייתכן שהקונטקסט של הדברים כחלק מנרטיב ישראלי עשוי להיתפס באופן שגוי.

דעתו של ליברמן על גל"צ ידועה והוא אף הצהיר לפני כשבוע וחצי כי יפעל לסגירת התחנה. מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי אדם, אף הונחה על ידי השר אביגדור ליברמן לפתוח בבדיקה ובחינה מחדש בדבר עתידה של תחנת הרדיו גלי צה"ל. ההנחיה לאדם ניתנה לפני כשלושה שבועות והוא אמור להגיש את המלצותיו לקראת סוף החודש, לאחר שיתייעץ עם אנשים העוסקים בכך.

כבר לפני כשנה, תוך כדי גיבוש התוכנית הרב־שנתית של צה"ל, הביע הרמטכ"ל גדי איזנקוט תמיכה בסגירת התחנה או לחלופין בהעברתה מאחריות צה"ל לאגף הביטחוני־חברתי במשרד הביטחון. בפועל, לא התקיים עד היום דיון של ממש בהצעתו, בשל התנגדותו למהלך של משה יעלון, שר הביטחון הקודם.

הרמטכ"ל נימק אז את דעתו, כי אין הצדקה לקיום התחנה הצבאית בנסיבות הנוכחיות, בוודאי כשהמציאות היא שהצבא נאלץ לסגור טייסות וחטיבות שריון ולפטר אלפי אנשי קבע, ועל כן אין מקום להמשך ההוצאה הכספית להפעלת התחנה. כעת נראה שכניסת ליברמן למשרד הביטחון והפרשיות האחרונות הקשורות לתחנה (גידי אורשר והמשורר הפלסטיני) יאיצו דיון מחודש במעמד התחנה הצבאית ועתידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר