היבואן הקטן מנסה לשווק בישראל את 'החיתול הטורקי'

השוק הרווי של חברות טיטולים למיניהם, נשלט בעיקר על ידי חברת חוגלה, וסיכויי ההצלחה של רוני דוברת להרגיל את הצרכנים לחיתול זול ופשוט תוצרת טורקיה, לא נראה גדול במיוחד (צרכנות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רוני דוברת, מי שמוכר בישראל כיבואן תכשיטים, החליט לאחרונה לנסות לייבא ארצה מותג בשם מאיה בייבי, שמיוצר על ידי חברת KALESANAGLIK שממוקמת בטורקיה, בעיר גזינטאפ.

30-27 שקל לאריזה, 60-50 אגורות לחיתול - אלו המחירים בהם הוא מעוניין למכור פה, כשהמחיר הממוצע הנוכחי לחיתול היום, הוא 90-80 אגורות ויש גם חיתולים ב-48 אגורות ליחידה ויש אפילו ב-1.4 שקלים ליחידה.

הגדלים שמתכוין רוני לייבא רצה, הם: שלב 2 (48 יחידות), שלב 3 (44 יחידות), שלב 4 (40 יחידות) ושלב 5 (36 יחידות): "המוצר עבר את מכון התקנים ומחכה לאישורי משרד הבריאות", הוא אומר ל-ynet. "בכוונתנו ליצור אלטרנטיבה ראויה לצרכן והוא זה שיחליט האם לנטוש את המותגים היקרים ולנסות מוצר חדש".

סיכויי ההצלחה שלו אינם גדולים במיוחד, וזאת מאחר והשוק נשלט על-ידי חוגלה קימברלי שמשווקת את 'האגיס', המותג הכי נמכר כיום בישראל, את המותג 'טיטולים' הזול יותר, ואת המותג הפרטי של רמי לוי. חברת פרוקטר אנד גמבל, שמוכרת את המותג 'פמפרס', מפגרת אחרי חוגלה בפער ניכר.

גם DPL, חברה מהצפון, שמייצרת את חיתולי 'בייביסיטר' ואת המותג הפרטי של שופרסל, וסופר-פארם שמשווקת את 'לייף בייבי'ז', חיתולי המותג הפרטי שלה, מתוצרת בלגיה - תופסים עוד כמה אחוזים משוק החיולים בארץ.

"לכל רשת יש אינטרס לא להכניס אותי, היות וכל קמעונאי בישראל חייב כדי להצליח להחזיק בהאגיס ופמפרס", טוען דוברת. עם זאת, דוברת ינסה למכור לקמעונאים קטנים יותר.

רוני דוברת פנה לבעלים של אחת הרשתות, וזה מספר שהוא נתן את המוצר שלו להתנסות אצל ארבע אימהות שמשתמשות בפמפרס והתגובות לא היו מספיק טובות. אבל דוברת טוען, ש"בבדיקה עיוורת ייתכן שהתוצאות היו אחרות".

בבדיקה שערך אתר ynet, המוצר ניתן לחמש הורים. הם השתמשו בו חצי יום, לילה ובוקר. אמא שמשתמשת במותג טיטולים פרימיום, לא ראתה הבדל ניכר והמותג מצא חן בעיניה. הורים שמשתמשים ב'בייביסיטר' אמרו שהם חושבים שבייביסיטר טוב יותר, אבל לא יתנגדו לרכוש את המותג הטורקי אם הוא יהיה זול יותר. הורים שמשתמשים בהאגיס, אמרו שלא ראו כל בעיה בחיתול הטורקי אבל הם עדיין מעדיפים את האגיס. זוג הורים נוסף שמשתמש בהאגיס אמר, שהחיתול בבירור סופג פחות טוב מהמותגים שהוזכרו, שכן גרם לאדמומיות רבה. יחד עם זאת – הוא לא דלף.

עוד אמא, שמשתמשת בהאגיס, פמפרס ולייף (בוחרת לפי המבצעים), אמרה שבשל ספיגה לא מספקת או מחסור בגורם מרכך או בולם זעזועים - החיתול הטורקי הגביר אדמומיות אצל התינוק בעת השימוש. זה קורה לו לעיתים, הוא רגיש, אבל זו פעם ראשונה שהאדמומיות (תפרחת חיתולים) מאוד שרפה לו. היא מאוד לא אהבה את החיתול.

אבל דוברת, מגד טוען: התגובות במכון התקנים היו טובות, המפעל משווק לכל העולם - אז החיתול כן עומד בסטנדרטים. מכולה ראשונה תגיע לארץ באוגוסט: "השוק צמא לעוד מותגים. המפעל שמייצג את החיתולים משתרע על פני 18 אלף מ"ר ומייצר גם מותגים פרטיים. נראה היה לי שיש לי פה מוצר טוב. בדקנו אותו גם עם צרכנים. נמכור את החיתולים באופן שיאפשר לנו ולקמעונאי להרוויח ויהיה משתלם לצרכן. גם האריזות יהיו אחידות. לא נשחק משחקים".

מה תהיה הרווחיות שלך?

"15%. רווחיות מאוד נמוכה. אני מניח שעל חיתולים ממותגים הרווחיות של החברות היא 100%. הרשתות מפסידות עליהם".

יש חבילה של 60 חיתולים, שהמחיר שלה יכול להיות נמוך עוד יותר. היא תשווק בארץ?

"לא. התאמנו עצמנו לשוק מבחינת מספר חיתולים באריזה, אחרת לצרכנים קשה להשוות מחירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר