למקרה והמשיח יתעכב, חלילה

צום י"ז תמוז: כך תעברו אותו בקלות (יחסית)

כמובן, הכתבה אינה תקפה במקרה והמשיח מגיע. ואם חלילה הוא יתעכב, ניאלץ לצום יום שלם בראשון הקרוב. אך צום וקיץ לא הולכים טוב ביחד. כך תעברו אותו בקלות. יחסית (בריאות)

המון מים ואכילה נבונה (צילום: kaboompics.com)

לפני הצום:

כדי לשמור על משק נוזלים מאוזן, יש לשתות הרבה מים ב-24 שעות שלפני הצום ולא לרוקן 2 ליטר מים בחצי השעה האחרונה. שתיית מים בכמות רבה במהלך כל היום שלפני הצום, מסייעת לאגור נוזלים בגוף ומונעת התייבשות. בכל מקרה, העדיפו מים ולא שתייה ממותקת או מוגזת.

סמוך לשעת הצום, הימנעו ככל האפשר משתיית קפה, תה, קולה ואלכוהול משום שהם מכילים חומרים משתנים, הגורמים לאיבוד נוזלים. אם אתם לא יכולים לפתוח את היום שלכם בלי קפה, כדאי שתתנזרו מהמשקה הממכר כבר היום, וכך תימנעו תופעות לוואי לא נעימות במהלך הצום, כשהגוף יתהה היכן הקפה שהוא רגיל אליו באמצעות כאבי ראש חדים.

הסעודה שלפני:

ראשית, זכרו שמדובר בצום של פחות מיממה, זה לא יום כיפור או ט' באב, ואין צורך לקום במיוחד לפני תחילת הצום כדי לאכול. צר לנו לבשר, תחושו רעב בכל מקרה. מה שכן, כדאי למלא את הגוף באבות מזון מזינים איתם יוכל לתפקד בשעות הצום. לאורך 24 השעות שלפני הצום, אכלו פחמימות, שומנים וחלבונים, ואל תרכזו את כל האוכל בארוחה גדולה אחת, מה שירחיב את שריר הקיבה, ויגרום לתחושות הרעב להופיע מוקדם יותר.

• הימנעו מאכילת פחמימות ריקות, סוכר לבן, מזונות מטוגנים מדי ומאכלים חריפים או מתובלים במיוחד ומלוחים (כמו דג מלוח, זיתים, גבינה צהובה, גבינה מלוחה, אוכל מתועש). הם סופחים נוזלים חיוניים, וגורמים לצימאון. כדאי גם לוותר על קטניות (כמו שעועית, פול, חומוס). אלה עלולים לגרום לצמא ולנפיחות, צרבות ותחושת כבדות.

• בחרו בתפריט שלא יגרום אי נוחות למערכת העיכול. לכן רצוי לא לכלול מאכלים חדשים ולהימנע מאלה הנמנים עם משפחת המצליבים (כמו כרובית, כרוב וברוקולי).

• אל תאכלו פחמימות פשוטות - קינוחים רוויי סוכר, חלה, סוכריות ומשקאות ממותקים - הם נספגים במהירות ומביאים בתוך זמן קצר לתחושת רעב. וקצת אחר כך הם יגרמו גם לצמא מוגבר.

• מה כן? כדאי לאכול מנה עשירה בחלבון (כמו עוף, הודו או בקר רזה). כדאי מאוד להוסיף מנה של פחמימות מלאות כמו: פסטה, אורז, לחם מלא ובורגול. אפשר להוסיף גם מעט ירקות. מנה כזאת תורמת לתחושת שובע לאורך זמן. לצמחוניים כדאי לאכול ליד הפחמימות ביצה. מדובר בחלבון מלא התורם לתחושת השובע.

במהלך הצום הימנעו כמה שאפשר מפעילות גופנית ומחשיפה לשמש.

לאחר הצום:

מיד אחרי הצום כדאי להתחיל בשתייה איטית של מים קרים, כוס שתייה ממותקת, קפה או תה על מנת להמריץ בהדרגה את זרימת הדם. בכל מקרה, חשוב להרבות בנוזלים.

הוסיפו פרי, פרוסת עוגה או עוגייה כדי לתת למערכת העיכול לחזור לעבוד בעדינות אחרי ההפסקה הארוכה. אכילת מזון מגוון בהדרגה תאפשר לסיים את הצום כנדרש. עדיף לאכול כמה ארוחות קטנות מאשר לאכול כמות גדולה בבת אחת.

כשעתיים לאחר הצום, שבו לארוחה המכילה חלבונים בכמות מתונה כמו מוצרי חלב. אל תגזימו עם ארוחה גדולה, אתם לא באמת צריכים לאכול בשביל כל השעות שהחסרתם.

מה כדאי לאכול אחרי הצום?

• מרק - מרק צח או מרק ירקות.

• מנה בשרית - עוף. הודו, דג ולמעוניינים גם בקר.

• תוספות - תפוחי אדמה, אורז, פסטה וירקות מאודים.

• קינוח - פירות טריים.

• שתייה ממותקת כדי להגביר את כמות השתייה הנצרכת להחזרת הנוזלים החסרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר