מתקדמים הלאה

יופסק ייצור מכשירי הווידאו באופן סופי

בשנות השיא נמכרו 15 מיליון מכשירים בשנה, אך עתה החברה האחרונה בעולם שמייצרת מכשירי וידאו הודיעה כי תסגור את קו הייצור האחרון (חדשות הטכנולוגיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכשירי הווידאו נעלמים מעל מסך ההיסטוריה ומצטרפים לקסטות, דיסקטים והתקליטים. חברת Funai Electric היפנית הודיעה כי תסגור בימים הקרובים את קו הייצור האחרון בעולם למכשירי וידאו, כך מדווח מגזין הטכנולוגיה היפני Nikkei.

מדובר באחת החברות הוותיקות בתחום שייצרה מכשירי וידאו מאז 1983, והם נמכרו גם תחת שמה אך גם תחת שמות מותג אחרים וידועים יותר, כמו Sanyo שעדיין מוכרת אותם. בתקופת השיא מכרה החברה 15 מיליון מכשירים בשנה, אך עם המעבר ל-DVD ולאחר מכן לכונני אחסון ניידים והעברת וידאו דרך הרשת, דעך הביקוש. למרבה הפלא גם בשנה האחרונה נמכרו 750 אלף מכשירי וידאו.

על פי הדיווח, גורם נוסף בהחלטה להפסיק את הייצור היה הקושי להשיג את הרכיבים האלקטרוניים הדרושים למכשירי הניגון וההקלטה על קלטות וידאו.

סגירת קו ייצור מכשירי הווידאו של פונאי מגיע שנה לאחר הפסקת ייצור קלטות הווידאו של סוני (Betamax), שהיו בשימוש נרחב בתעשיית הטלוויזיה, לאחר שכבר ב-2002 הפסיקה לייצר את המכשירים. פנסוניק, שהייתה אחת היצרניות העיקריות של מכשירי וידאו, הפסיקה את הייצור כבר ב-2012.

עדיין ניתן להשיג מכשירי וידאו בלוחות יד שניה למיניהם אך מחירם צפוי לעלות לאור הקושי להשיגם והפסקת הייצור שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר