כמו שלמה המלך?

חוקרים מצאו ציידים אפריקאיים שיכולים 'לדבר' עם ציפורים

ה"אוביליים" - ציפורים המכונים באנגלית 'עופות הדבש', מספרים לציידים אפריקאיים היכן נמצאים קיני דבורים, ככל הנראה מאז שנת 1,588 (מעניין)

מדברת עם בני אדם. אוביל או עוף הדבש (צילום: shutterstock)

ציפור אפריקנית קטנה בשם 'אוביל', המכונה באנגלית 'עוף הדבש', מדריכה ציידים מקומיים היכן ישנם קיני דבורים בהם יוכלו להשיג דבש ושעווה, באמצעות תגובה לקולות המיוחדים שהציידים קוראים לעברה.

הפעם הראשונה בה תועד שיתוף פעולה כזה בין הציפורים לבני אדם הייתה בשנת 1,588, אך רבים דחו זאת כשמועה חסרת ממש. לאחרונה, חוקרים מצאו יותר ויותר הוכחות שזה אכן אירע.

במוזמביק, ציידים מצליחים למצוא דבש מהר יותר כאשר הם משתמשים בסדרת קריאות מסורתיות של סלסול ואז אנחה שנשמעות בערך כמו "בררר-המממ", כדי למשוך את האוביליים, אומרים מומחים בכתב העת Science. לאחר שהציפורים מגיעות, הן מובילות את הציידים לעצים עם הדבורים, כיוון שהן יודעות שלבני האדם יש דרכים להכניע את הדבורים עם אש ועשן, ולבסוף, הן יקבלו את תודתם של הציידים - בדמות דונג. המעדן החביב עליהן.

הציפורים התחילו קודם

בשנת 1980, מדענים דיווחו כי האוביליים ביקשו עזרה מבני האדם על ידי ביצוע שיחות ייחודיות והתעופפות בלתי פוסקת מעץ לעץ כדי למשוך תשומת לב. "גילינו שזו תקשורת דו כיוונית" אמר לרויטרס החוקר הראשי קלייר ספוטיסווד, ביולוג שעובד באוניברסיטת קיימברידג' מאוניברסיטת קייפ טאון, "ובני אדם מתקשרים בחזרה אל האוביליים".

רוב שיתופי הפעולה קורים רק עם חיות שאולפו או בויתו, אך עם הציפורים המקרה שונה. שיתוף פעולה דומה שמתרחש בין חיות לבני אדם ללא התערבות, הוא בין הדולפינים והדייגים, כך לפי עורכי המחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר