סקר TGI

תחנות הרדיו החרדיות בירידה; 'קול חי' מוביל במקום הראשון

סקר TGI הסוקר את אחוזי החשיפה של כלי התקשורת ומתפרסם היום, כמדי חציון, מלמד כי ישנה ירידה כללית באחוזי האזנה לתחנות הרדיו החרדיות, עם זאת רדיו 'קול חי' עדיין במקום הראשון (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילומים: קול חי, קול ברמה)

סקר TGI על אחוזי החשיפה לתחנות הרדיו השונות - בהם התחנות החרדיות - מתפרסם היום (שני) לתקופה שבין יולי 2015 ליוני 2016. יצויין, כי לראשונה כמחצית מראיונות הסקר בוצעו בקרב מדגם אינטרנטי, כאשר יתרת הראיונות בוצעו בשיטה המסורתית.

מניתוח התוצאות עולה, כי בתחום הרדיו החרדי והדתי כל התחנות רושמות ירידה ניכרת אך רדיו 'קול חי' שוב מוביל במקום הראשון עם 5.4 אחוזי האזנה - לעומת 5.8 אחוזים בסקר קודם.

רדיו 'קול ברמה' עם 4.2% האזנה - לעומת 4.9 אחוזים בסקר קודם, ובכך שוב מתמקם במקום השני באחוזי האזנה.

תחנת הרדיו גלי ישראל, הפונה למאזינים מהמגזר הדתי-לאומי, זוכה ל-2.2 אחוזי האזנה, לעומת 2.3 אחוזים בסקר קודם.

יצויין, כי בסקר המקביל, שפורסם לפני שנה, עקף רדיו 'קול חי' לראשונה את רדיו 'קול ברמה' וזינק באחוזי ההאזנה אליו - מ-5.1 אחוזים ל-5.6 - זאת לעומת רדיו קול ברמה שירד באחוזי החשיפה. כך גם בסקר שפורסם לפני כחצי שנה, מיצב רדיו קול חי את הובלתו כרדיו המואזן ביותר.

חשוב להדגיש, כי נתוני סקר TGI פחות בעלי משמעות מבעבר, וכיום בעלי משרדי הפרסום לא לוקחים את הנתונים המתפרסמים בו כמסד יחיד להחלטתם בפילוח חלוקת העוגה הפרסומית בין תחנות הרדיו השונות, זאת גם לאור טענות באשר לאמינותו היחסית של סקר זה בשנים האחרונות.

כמו כן, גם שוק העיתונות הכללית נסקר בראייה חצי שנתית - ינואר עד יוני 2016: עיתון ישראל היום הגדיל את הפער לעומת ידיעות אחרונות בחשיפתו ועולה לשיעור קריאה של39.7% (ינואר-יוני 2016) לעומת 38.2% במחצית השנייה של 2015. באותה התקופה, ידיעות אחרונות שמר על יציבות יחסית (34.9% בחצי השנה האחרונה, לעומת 35.3% ביולי-דצמבר 2015). הפער בשיעור הקריאה של ישראל היום לבין ידיעות אחרונות ביום חול הינו חד משמעי.

הנתון הדרמטי בשוק העיתונות הכללית, הוא בסוף השבוע: לראשונה ישראל היום סגר את הפער מול ידיעות אחרונות ושיעור החשיפה של שני העיתונים כמעט זהה. ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.6% בינואר-יוני 2016 (לעומת 36.5% ביולי-דצמבר 2015) וידיעות אחרונות עומד על 37.7% (לעומת 39.8% ביולי-דצמבר 2015). השינוי בשיעור החשיפה של שני העיתונים והפער ביניהם הוא בתחום הטעות הסטטיסטית.

אבי רוזן, מנכ"ל "קול חי" מסר בתגובה כי "בס"ד, אנחנו שמחים להמשיך להיות הבית המרכזי של מאות אלפי מאזיני הרדיו במגזר החרדי והדתי. בעז"ה נמשיך לייצר תקשורת איכותית המתאימה לכל בית יהודי".

בצלאל קאהן, מנהל התוכניות של "קול חי" מסר בתגובה כי "בהובלתם של המגישים, העורכים והמפיקים, העושים את עבודתם נאמנה למען כלל המאזינים, 'קול חי' ממשיך את ההצלחה. תודה לבורא עולם שזיכה אותנו להגיע עד הלום ותודה גם למאזינים שעשו את הבחירה הנבונה והאיכותית".

ברדיו 'קול ברמה' אומרים בתגובה כי "עצמאות ומקצוענות עיתונאית תמיד היו כרוכות בתשלום מחירים וכשצריך אנו גם גאים לשלם אותם לטובת מאות אלפי מאזיננו הנאמנים הרואים בכך ערך עליון. בעיננו החיבור הבלתי אמצעי והבלתי מסוייג של המאזינים לתחנה הוא נר לרגלנו ואנו נמשיך לשמרו גם בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר