אירופה בחרדה

המחבל שהתפוצץ בגרמניה נשבע אמונים לדאע"ש

שר הפנים של מדינת בוואריה חשף היום בצהריים שהמחבל שהתפוצץ אמש והביא לפציעתם של אזרחים תמימים נשבע אמונים לארגון דאעש - שבהמשך אכן לקח אחריות לפיגוע (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (twitter / gsemprunmdg)

הוכח סופית כי המהגר הסורי בן ה-27 שהתפוצץ הלילה (ב') בגרמניה בסמוך לאתר שבו נערך פסטיבל מוזיקה בעיר אנסבך היה איש דאע"ש. בסרטון שנמצא במכשיר הסמארטפון שלו הוא נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). את הדברים חשף שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, שמסר היום במסיבת עיתונאים כי הצעיר, שנמלט מהעיר חאלב, הבטיח "לנקום" בגרמניה בסרטון שהקליט.

הרמן ציין כי הסרטון, לצד חומרים נוספים שנמצאו בטלפון שלו, מצביעים על כך שמדובר ב"פיגוע טרור". על פי הרשויות, לא ידוע על קשר ממשי כלשהו לארגון טרור מוכר, אולם ממצאי החקירה עד כה מצביעים על השקפות דתיות קיצוניות שאימץ המחבל, שנהרג בפיגוע ופצע 12בני אדם נוספים.

כמו כן, הרמן ציין כי סרטונים אלימים נוספים בעלי "תוכן סלאפי" וציוד שעשוי לשמש להרכבת פצצות נמצאו בביתו של המחבל. להערכת הרשויות הגרמניות, היה בביתו מספיק ציוד להרכבת לפחות פצצה נוספת – מה שמעלה ספק בנוגע לכוונתו של המחבל, ששמו טרם פורסם, להתאבד מלכתחילה. בין היתר, נמצא נפט, חומרים כימיים וציוד נוסף. בכיסו של המחבל נמצאה חבילה מגולגלת של שטרות של 50 אירו.

מוקדם יותר פורסם כי המחבל עמד בפני גירוש לבולגריה. בהמשך, התברר כי הוא הגיש את בקשת המקלט הראשונה שלו בבולגריה, ולכן לא התקבלה בגרמניה. "אי אפשר לגרש בשלב זה סורים לסוריה, אולם זה לא אומר שאי אפשר לגרש סורים באופן כללי", אמר דובר משרד החוץ טוביאס פלט במסיבת עיתונאים. "הסורי באנסבך עמד בפני גירוש וזה היה לבולגריה". הוא ציין כי הוא קיבל שני צווי גירוש, האחרון שבהם ב-13 בחודש מה שככל הנראה העלה את זעמו כנגד המדינה.

הרשויות ממשיכות כעת בבחינת הראיות מביתו של המחבל, כולל אינדיקציות לקשר כלשהו עם גורמים נוספים שהיו עשויים להיות מעורבים בתכנון המתקפה. עד כה, נמסר כי ידוע שהמחבל הגיש תלונה יחד עם אדם נוסף נגד אדם שלישי, חבר חיזבאללה. עם זאת, טרם התברר אם יש לכך קשר לחקירה הנוכחית.

במקביל, הפחד באירופה ובגרמניה מפני הטרור המוסלמי הולך וגדל, שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזייר, הורה על תגבור האבטחה בשדות תעופה, בתחנות רכבת ובמקומות הומי אדם נוספים. הוא קרא לציבור לשמור על רוגע, והוסיף: "באופן טבעי, אנשים מודאגים, ותוהים אם עליהם לשנות את השגרה. אסור לעשות זאת. עלינו להמשיך לחיות את חיינו באופן חופשי". דובר מטעם משרד החוץ של גרמניה הוסיף כי הסכנה מפני מתקפות נוספות ברחבי המדינה עדיין גבוהה. מדובר בתקרית הביטחונית הרביעית בגרמניה והשלישית בבוואריה בתוך שבוע.

בשבועיים האחרונים נרצחו בגרמניה עשרה בני אדם ונפצעו עוד כמה עשרות במספר אירועי טרור מוסלמי במינכן, ברויטלינגן וברכבת סמוך לעיירה וורצבורג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר