נתניהו עקץ: "יאיר לפיד - פוליטיקאי וירטואלי בעולם וירטואלי"

בדיון בכנסת, סקר ראש הממשלה את הזירה המדינית בה מתמודדת ישראל, ולא הצליח להתאפק כשהוזכר שמו של יו"ר יש עתיד. חברת הסיעה, יו"ר הועדה, נחלצה מיד להגנת לפיד (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו בדיון (צילום: ערוץ הכנסת תמונה: גיל יוחנן, ynet)

בדיון שהתקיים היום (שני) בוועדה לביקורת המדינה, דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר החוץ, בנוגע לדו"ח על אודות מערך ההסברה של משרד החוץ, ואמר: "בקרוב אשחרר מעליי כמה תיקים, אז זה יקל על התרכזות נוספת במשימות שאני מגדיר אותן חשובות". את הדברים הללו הוא אמר בתגובה לשאלה שהפנתה אליו יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, שתהתה אם תפקודו כשר החוץ מגיע על חשבון משהו אחר.

את ביקורתו על יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שנוהג להתהדר במסעותיו ברחבי העולם כדי "להגן" על מדינת ישראל, לא הצליח נתניהו לשמור לעצמו ועקץ אותו: "הסברה אינה יעד בפני עצמו - אלא אם אתה פוליטיקאי וירטואלי שעוסק בעולם וירטואלי". ח"כ אלהרר, מסיעתו של לפיד, נחלצה להגנתו: "הוא לא כאן כדי להגן על עצמו", היא אמרה.

במהלך הדיון תקף ראש הממשלה פעם אחר פעם את מבקר המדינה, וטען שאינו מקבל את מסקנותיו, שמשתקפות בדו"חות שפרסם. הוא הקביל בין דו"ח אסון הכרמל לדו"ח הנוכחי שביקר את מערך ההסברה של משרד החוץ: "קראתי את דו"ח מבקר המדינה על השריפה בכרמל והיו חסרות בו שתי מילים: מטוסי כיבוי. מאז היו 500 שריפות. כולן כובו". בהמשך הוא אמר, "קבעו דברים מסוימים על דו"ח הכרמל שאני לא מקבל אותם". נתניהו הדגיש: "מותר לי לחלוק על מבקר המדינה".

בנוגע להסברה אמר נתניהו שדובר צה"ל, משרד החוץ ומטה ההסברה הם "משולש ברזל", לדבריו: "אני לא מקבל את ביקורת המבקר. ראיתי אישית את התיאום בצוק איתן". לדבריו, "הדבר שנמדד בצוק איתן זה אם הייתה לנו מגבלה על חופש הפעולה של צה"ל ושב"כ, והתשובה היא - לא הייתה שום מגבלה. להפך. מערך ההסברה עבד מצוין. פעלו בצורה יוצאת מן הכלל, מתואמת על פי שעה".

"עד כמה אתה מתואם עם השרים הרלוונטיים - ארדן, בנט ושקד - כדי לדון בתוכנית האסטרטגית להסברת ישראל בעולם. האם קיימת תוכנית כזאת? האם כולם מודעים אליה או שכל אחד מדבר בשפה אחרת?" - תהו כמה מן המשתתפים בדיון, וראש הממשלה השיב כי ישיבות הקבינט מוקדשות לנושא: "אין ישיבת קבינט שאנחנו לא דנים בזה. היו ישיבות עם השר ארדן ועם שרים נוספים והייתה ישיבה שהגיעה לכלל התוכנית שאנחנו מנהלים והנושא עלה גם בקבינט באופן מסודר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר