הגיון פוליטי?

אבו מאזן: נתבע את בריטניה על הצהרת בלפור

אבו מאזן אמר את הדברים באמצעות נציגו לפסגת הליגה הערבית במואריטניה, שר החוץ הפלסטיני, אל מלאיכי. "זאת הצהרה מקוללת שניתנה על ידי מי שהדבר אינו שייך לו, למי שאינו ראוי לו" (מדיני).

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(הדס פרוש, פלאש90)

אם אין פתרון בהווה או בעתיד הפתרון אולי בעבר? הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, הודיע כי הוא מבקש את עזרת הליגה הערבית בהכנת תביעה נגד ממשלת בריטניה בגין פרסום הצהרת בלפור ויישומה בימי המנדט. בנאום אנטי-ישראלי חריף שהקריא בשמו בא כוחו לפסגת הליגה הערבית במאוריטניה, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאליכי, טען אבו מאזן כי "הצהרת בלפור היא הצהרה מקוללת שניתנה על ידי מי שהדבר אינו שייך לו, למי שאינו ראוי לו".

יו"ר הרשות, שמתאבל על מות אחיו ולכן שלח את שר החוץ שלו לייצגו בפסגה, טען כי הצהרת בלפור ויישומה גרמו לנכבה של העם הפלסטיני ומנעו ממנו לחיות במולדתו: "בהתבסס על ההצהרה הזו הועברו מאות אלפי יהודים מאירופה ומחוצה לה לפלסטין על חשבון בני עמנו הפלסטינים, שהם, אבותיהם ואבות אבותיהם חיו אלפי שנים באדמת מולדתם".

הוא הוסיף כי "אנחנו פועלים לפתוח את תיקי הפשעים הישראלים נגד עמנו מסיום המנדט הבריטי בפלסטין, עבור במעשי הטבח שבוצעו ב-1948 וכלה במה שקרה לאחר מכן". לאחר מכן הפציר אבו מאזן במדינות ערב שלא לנרמל את יחסיהן עם ישראל בטרם תוקם מדינה פלסטינית, והזהיר מפני "מה שמכונה שיתוף פעולה אזורי וביטחון אזורי".

דבריו של אבו מאזן חריגים לא רק בגלל ההצהרה יוצאת הדופן בדבר הכוונה לתבוע את בריטניה בגין הצהרת בלפור, אלא גם בגלל הרטוריקה החריפה שלו שחוזרת לוויכוח ההיסטורי על שטחה של ארץ ישראל כולה, ואינה מתמקדת בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

בישראל לא מופתעים במיוחד מהרטוריקה המסיתה של הפלסטינים, ומבחינת ישראל ההתנפלות של הפלסטינים על בריטניה יכולה גם לבוא לטובתה של ישראל כאשר הבריטים יצטרכו להתמודד עם הטענות הפלסטיניות חסרות השחר שיחזקו את הזדהותם עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר